آفتاب

پیشروی حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه در کوه‌های قلمون

پیشروی حزب‌الله لبنان و ارتش سوریه در کوه‌های قلمون

حزب‌الله لبنان با تاکید بر پیشروی گسترده ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در منطقه قلمون، کشته شدن سه تن از اعضای خود را در درگیری با جبهه النصره تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه المنار، نیروهای حزب الله به همراه ارتش سوریه در 48 ساعت گذشته با وارد آوردن تلفاتی به جبهه النصره و دیگر گروه‌های شبه نظامی سوری در کوه‌های قلمون، واقع در مرز سوریه و لبنان، توانستند بیش از 100 کیلومتر مربع از این مناطق را که مدت‌ها تحت تصرف گروه‌های افراط‌گرا بوده، پاکسازی کنند.

بنا بر این گزارش، نیروهای حزب‌الله و ارتش سوریه وارد منطقه عسال الورد در کوه‌های قلمون شده‌اند و ارتباط تروریست‌ها در این منطقه از خاک لبنان را با هم‌کیشان آنها در خاک سوریه قطع کرده‌اند.

حزب الله لبنان با اعلام اینکه در این درگیری‌ها ده‌ها تن از نیروهای مخالف سوری به ویژه جبهه النصره کشته شدند، تاکید کرد که هنوز عملیات اصلی مقاومت که سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله وعده آن را داده بود آغاز نشده است.

در همین حال حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای گزارش‌های خبری مبنی بر کشته شدن 40 فرد مسلح در درگیری‌های قلمون را تکذیب و کشته شدن سه تن از اعضای خود را تایید کرد.

درگیری‌های منطقه کوهستانی قلمون واقع در مرزهای لبنان و سوریه در هفته گذشته شدت یافت. حزب‌الله و نیروهای دولتی سوریه روز پنجشنبه در مناطق مرزی نزدیک به شهر عسال الورد در کنار یکدیگر جنگیدند.

انتهای پیام

کد N815232

وبگردی