آفتاب

ترور نواز شریف ناکام ماند

ترور نواز شریف ناکام ماند

گروه تروریستی طالبان با به عهده گرفتن مسئولیت سرنگون کردن یک فروند هلی کوپتر در پاکستان ، هدف اصلی خود از این اقدام را ترور نواز شریف نخست وزیر پاکستان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در نتیجه سقوط یک فروند هلیکوپتر که امروز(جمعه) در منطقه گلگیت در شمال پاکستان روی داد ، شش نفر از جمله سفیران نروژ و فیلیپین و همسران سفرای مالزی و اندونزی در پاکستان کشته شدند.

 لحظاتی پس از سقوط هلی کوپترMI-17 ارتش پاکستان ، خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که سخنگوی گروه تروریستی طالبان پاکستان ضمن به عهده گرفتن مسئولیت آن تاکید کرد که این هلی کوپتر با موشک های ضد هوایی مورد اصابت قرار گرفت.

پلیس پیش از این اعلام کرده بود که این هلی کوپتر هنگام فرود آمدن دچار سانحه شد.

سفرای هلند و لهستان نیز در جمع ده نفر افرادی قرار دارند که در این سانحه زخمی شدند.

این افراد مهمانان مراسم افتتاح پروژه های مشترک چین و پاکستان و ازجمله تله کابین منطقه گیلگت و بلتستان بودند که قرار بود امروز جمعه با حضور نواز شریف نخست وزیر پاکستان برگزار شود.

مهمانان این مراسم با سه فروند هلی کوپتر ارتش پاکستان به محل منتقل شدند که دو فروند سالم به زمین نشسته است.

«عاصم سلیم باجوه» سخنگوی ارتش پاکستان امروز جمعه با تأیید خبر سقوط بالگرد نظامی در منطقه «گیلگت و بلتستان» اعلام کرد که در این حادثه 2 خلبان و 2 همراه خارجی وی کشته و 13 نفر زخمی شدند.

وی افزود: بالگرد نظامی ام آی 17 حامل 11 خارجی و 6 پاکستانی بود که هنگام فرود آمدن با مشکل مواجه شده و سقوط کرد.

به گزارش پلیس، بالگرد نظامی هنگام فرود آمدن با ساختمان مدرسه ارتش برخورد کرد  و همین موضوع باعث سقوط و در نهایت انفجار شد.

ساختمان مدرسه متعلق به ارتش بر اثر برخورد بالگرد نظامی به طور کامل تخریب شده اما چون دانش‌آموزان به علت سفر نخست‌وزیر تعطیل بودند به کسی آسیبی نرسیده است.

بعد از این حادثه نیروهای امدادی به سرعت خود را به محل حادثه رسانده و مشغول کمک رسانی هستند.

52261

کد N815207

وبگردی