آفتاب

روسیه با تلاش‌ها برای تحریف تاریخ جنگ دوم جهانی مقابله می‌کند

روسیه با تلاش‌ها برای تحریف تاریخ جنگ دوم جهانی مقابله می‌کند

سفیر روسیه در آمریکا گفت: مسکو با هرگونه اقدام برای تحریف تاریخ جنگ دوم جهانی رویارویی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سرگئی کیسلیاک، سفیر روسیه در آمریکا در جریان خطابه‌ای در محل سفارت و برای بزرگداشت هفتادمین سالگرد پایان جنگ دوم جهانی و پیروزی بر نیروهای نازی گفت: هم آمریکایی‌ها و هم نیروهای شوروی هزینه زیادی برای این پیروزی دادند. در جریان این جنگ هر روز 19 هزار روس کشته می‌شدند و نسل امروز باید از رخدادهای گذشته عبرت بگیرد و از وقوع آنچه که در گذشته رخ داد، جلوگیری به عمل آورد.

سفیر روسیه در آمریکا با ابراز امیدواری از این مساله که ساکنان آمریکا باید به تبادل دیدگاه‌ها و نظرات درباره جنگ دوم جهانی بپردازند، ادامه داد: متاسفم از این مساله که تعدادی از کشورها تلاش می‌کنند تا به تحریف تاریخ جنگ دوم جهانی بپردازند. این مساله‌ای نیست که آن را بپذیریم و با آن مقابله می‌کنیم.

مقام‌های ارشد از چندین کشور جهان اخیراً اظهارنظرهای ضد و نقیض درباره رخدادهای جنگ دوم جهانی کرده‌اند به طور مثال، آرسنی یاتسنیوک، نخست‌وزیر اوکراین در جریان سفرش به برلین در ژانویه 2015، گفت که کی‌یف تهاجم روسیه به اوکراین و آلمان را به یاد می‌آورد.

اواخر ژانویه سال جاری میلادی هم، وزیر امور خارجه لهستان نقش ارتش شوروی را در آزادسازی اردوگاه کار اجباری آشویتز کم‌اهمیت شمرد و مدعی شد که این اردوگاه توسط نیروهای اوکراینی آزاد شد.

نظرسنجی اخیر برای خبرگزاری اسپوتنیک نشان داد که 24 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا نمی‌دانند چه کشوری نقش کلیدی در پایان جنگ دوم جهانی ایفا کرد و تنها 13 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که معتقدند نیروهای ارتش شوروی باعث پایان این جنگ شدند.

مسکو مکرراً نگرانی خود را بابت تلاش‌های دولت‌های غربی در کم‌اهمیت جلوه دادن نقش روسیه در جنگ مذکور ابراز کرده است.

انتهای پیام

کد N815189

وبگردی