آفتاب
جلالی در دیدار با رئیس پارلمان بلژیک:

مقابله با داعش باید عملی و جدی باشد

مقابله با داعش باید عملی و جدی باشد

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا در نشستی مشترک با سیگفرید براک رئیس پارلمان فدرال بلژیک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کاظم جلالی در این نشست که با حضور فاطمه آلیا نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس، غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، سیامک مره‌صدق نماینده کلیمیان در مجلس و امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس برگزار شد، با اشاره به وقایع اخیر در منطقه، گفت: گروه تروریستی داعش با حمایت برخی کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در حال یارگیری از القاعده افغانستان است و تلاش دارد تا با تجارت مواد مخدر و کسب درآمد از این طریق اهداف تروریستی خود در منطقه را پیش ببرد.

وی افزود: داعش در عراق و سوریه مشغول کشتار شیعیان، اهل سنت، مسیحیان و ایزدی‌هاست و وحشیانه‌ترین اقدامات ضدانسانی را در این مناطق انجام می‌دهد، حال برخی کشورها هنوز از این گروه حمایت می‌کنند.

رئیس گروه روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران با پارلمان اروپا یادآور شد: مقابله با گروه‌ تروریستی داعش باید عملی و جدی باشد و نباید تنها به به اقدامات صوری و زبانی اکتفا کرد.

وی افزود: تحرکات تروریستی داعش در افغانستان نشان می‌دهد که حرکت این گروه از شرق و جنوب افغانستان به شمال این کشور سرایت پیدا کرده است و از این راه تلاش دارد تا از فرصت‌های به وجود آمده برای حضور در آسیای میانه نیز استفاده کنند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس در ادامه با ابراز تاسف از تجاوز نظامی عربستان به یمن یادآور شد: اقدام عربستان در یمن برخلاف مبانی حقوقی بین‌المللی بود و این اقدام بدعت نابجایی در دنیا ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: در حالی که مذاکرات در یمن در حال به نتیجه رسیدن بود دخالت عربستان موجب ایجاد بحران و جنگ با این کشور شد و به جای حل مسئله عامل مشکل‌آفرینی و بحران در این کشور شد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان این‌که «عربستان در یمن به کشتار مردم بی‌پناه و تخریب زیرساخت‌های این کشور مشغول است» گفت: نکته مهم اینجاست که عربستان که در حال کشتار مردم یمن است تاکنون هیچ حمله‌ای به مناطق تحت تسلط القاعده در یمن از جمله حضرالموت و المکلا انجام نداده است.

وی با اشاره به ترانزیت موادمخدر افغانستان و اقدامات پیشگیرانه ایران در این زمینه، گفت: جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل قاچاق و ترانزیت مواد مخدری که به سمت جهان به خصوص کشورهای اروپایی به راه افتاده، ایستاده است و در این راه هزینه‌های بسیاری را متحمل شده است و جوانان بسیاری در این مسیر شهید شده‌اند.

سیگفرید براک نیز در این نشست، تصریح کرد: ما طرفدار وضعیت برد - برد در روابط ایران و بلژیک و روابط ایران و اروپا هستیم و باید از ظرفیت‌های موجود در گسترش روابط دوجانبه و فرصت‌های جدید پیش‌رو استفاده کرد.

وی افزود: ایران ژئوپلتیک و جغرافیایی مهم و حساسی دارد و این خود برای ارتقای روابط دو طرف الزام‌آور است.

رئیس پارلمان بلژیک، خاطرنشان کرد: امیدوار به توافق نهایی در مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 هستم و امیدوارم خیلی زود از کشور شما دیدن کنم و خصوصا به اصفهان سفر کنم.

انتهای پیام

کد N815130

وبگردی