آفتاب

تشدید اقدامات بوسنی و کوزوو علیه افراط‌گرایان

تشدید اقدامات بوسنی و کوزوو علیه افراط‌گرایان

پلیس بوسنی یک هفته پس از حمله مرگبار افراط‌گرایان به یک پاسگاه پلیس، 11 فرد را به ظن توطئه‌چینی برای انجام اقدامات تروریستی دستگیر کرد؛ اقدامی که در پی تشدید فعالیت‌های بوسنی و کوزوو علیه افراط‌گرایان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، این دستگیری در منطقه نیمه خودمختار ریپابلیکا اسرپسکا تحت امر صرب‌ها صورت گرفت.

دادستان‌های بوسنی در بیانیه‌ای اعلام کردند، افرادی که دستگیر شدند مظنون به داشتن انبار مهمات و مواد منفجره با هدف انجام حملات تروریستی علیه نهادهای این منطقه نیمه خودمختار هستند.

این در حالی است که برخی سیاستمداران مسلمان این دستگیری‌ها را محکوم کرده و آن را تلاشی برای ایجاد ارعاب در میان جامعه مسلمان بوسنی خواندند.

این عملیات در پی حمله افراط‌گراها به یک پاسگاه پلیس در شرق بوسنی صورت گرفت. در آن حمله مرد مسلح به یک پاسگاه پلیس تیراندازی کرده و یک افسر را کشته و دو مامور دیگر را مجروح کردند. مرد مهاجم با شلیک پلیس کشته شد.

وزیر داخلی منطقه نیمه خودمختار ریپابلیکا اسرپسکا گفت: تمام افرادی که خواهان نشان دادن تمایلات و برنامه‌های افراطی خود هستند، باید بدانند که پلیس آنها را متوقف می‌کند.

در همین حال، کوزوو نیز با اقدامات شبه‌نظامیان بالقوه مواجه است و روز پنجشنبه دادستان‌ها 32 تن را به اتهام ارتباط با گروه‌های افراطی و شبه‌نظامی در خاورمیانه بازداشت کردند.

دفتر دادستانی کوزوو اعلام کرده برخی از افراد بازداشتی به تروریست‌های داعش در سوریه پیوسته‌اند. برخی دیگر شهروندان را برای پیوستن به داعش ترغیب کرده‌اند و دیگران هم مردم را به خدمت گرفته و به سوریه می‌فرستادند. مظنونان که هویتشان مشخص نشده از اوت 2014 در بازداشت هستند.

انتهای پیام

کد N815125

وبگردی