آفتاب
اجمالی/ آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

مذاکره کنندگان اگر ذره ای چاشنی تهدید دیدند مذاکره را به هم زنند

مذاکره کنندگان اگر ذره ای چاشنی تهدید دیدند مذاکره را به هم زنند

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر مذاکره کنندگان ذره ای چاشنی تهدید دیدند مذاکره را به زنند، گفت: مذاکره کنندگان زیر شبح تهدید مذاکره نکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله احمد خاتمی در خطبه های نماز جمعه تهران، با اشاره به ویژگی های فراعنه و استکبار از دیدگاه قرآن، گفت: یکی از ویژگی هایی که قرآن برای فراعنه که نماد استکبار هستند، آورده است تهدید است.

وی افزود: فرعون زمان ما با هر کشوری که چپ می کند بلافاصله تهدید، از تحریم های اقتصادی گرفته تا تهدیدهای دیگر را مطرح می کند.

خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: این یکی دو روز نیز معاون رئیس جمهور آمریکا گفته است در صورت شکست مذاکرات هسته ای، گزینه نظامی روی میز است که پاسخ آن را رهبری این گونه دادند، اولا غلط می کنید متعرض به ملت ایران شوید، ثانیا دوره بزن در رو گذشته است.

خاتمی با تاکید بر اینکه اگر آمریکایی ها خطا کنند ملت ایران تا آخر تعقیبشان می کنند و به روز سیاهشان می کشانند، گفت: آنان یک بار حمله به ایران را تجربه کرده اند. هشت سال ملت بزرگ ایران با کسی جنگید که شماها از آن حمایت کردید، آیا می خواهید بار دیگر شانستان را امتحان کنید، اما بدانید که ملت ایران درس ابدی به شما خواهد داد و به تعبیر امام راحل، ملت ایران دندان آمریکا را در دهانش خرد خواهد کرد.

وی خطاب به ۱+۵ گفت: شعار مردم ایران در نماز جمعه را ببینید، اینها نمونه ای از حماسه مردم ایران است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مذاکره کنندگان عزیز ما که فرزندان این ملت هستند به این جمله رهبر انقلاب توجه داشته باشند که عظمت و هیبت ملت ایران را حفظ کنند. اگر در مذاکرات ذره ای چاشنی تهدید دیدند مذاکرات را به هم بزنند.

خاتمی با اشاره به کنوانسیون وین، ادامه داد: در مفادی از این کنوانسیون آمده است هر گاه مذاکره ای با تهدید صورت گیرد، آن مذاکره باطل خواهد بود، لذا از مذاکره کنندگان می خواهیم زیر شبح تهدید مذاکره نکنند که مذاکره هم نخواهند کرد.

وی تاکید کرد: ما کاری به بازی های اوباما و کنگره و سنای آمریکا نداریم. آنها هر غلطی می خواهند بکنند، مهم این است که این ملت راه خود را یافته است و استوار و ثابت قدم در این مسیر خواهد ایستاد.

ادامه دارد...

 

 

کد N815121

وبگردی