آفتاب
باهنر در نشست جامعه مهندسین:

تلاش برای وحدت کامل اصولگرایان/تنها جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم

تلاش برای وحدت کامل اصولگرایان/تنها جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: ما تنها جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم اما برای آنها تعیین تکلیف نیز نمی‌کنیم و شرطی نمی‌گذاریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین، اولین نشست مشترک شورای مرکزی و دبیران استانی این تشکل صبح پنجشنبه هفدهم اردیبهشت ماه در مشهد اردهال کاشان و در جوار مزار شریف امامزاده سلطان علی بن محمّد باقر با سخنرانی محمّدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیرکل این تشکل برگزارشد.  

در این اجلاسیه محمدرضا باهنر با برشمردن اهمیت های سال ۹۴ برای احزاب در حوزه فعالیتهای انتخاباتی، باتوجه به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این سال، حرکت در زیر سایه و چتر حمایت جامعتین را خط مشی گذشته، اکنون و آینده جامعه مهندسین اعلام کرد.

وی گفت: این خط مشی که در طی بیش از ۲۰ سال جامعه اسلامی مهندسین داشته همواره مفید بوده و از آن ضرری نکرده‌ایم و در فراز و نشیب‌های سنگین سیاسی کشور که برخی در فتنه و انحراف و پیروی از کیسه دنیوی، قدرت منهای دفاع از ارزش‌ها و اصول انقلاب و نظام حرکت کرده‌اند اما جامعه اسلامی مهندسین با این خط مشی هرگز ضرر نکرده بلکه سود برده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما تنها جامعتین را به رسمیت می‌شناسیم اما برای آنها تعیین تکلیف نیز نمی‌کنیم و شرطی نمی‌گذاریم.

وی در ادامه سیاست راهبردی جامعه اسلامی مهندسین در انتخابات مجلس دهم را وحدت اصولگرایان ذکر و عنوان کرد: اگر در انتخابات مجلس هشتم و نهم و حتی هفتم رقابت‌هایی بین اصولگرایان وجود داشته به دلیل آن بوده که اصلاح‌طلبان با نشاط وارد نشده و در عمل این رقابت در زمان غیبت اصلاح‌طلبان صورت گرفته است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با تاکید بر وحدت همه گروه‌های اصولگرایان در انتخابات آتی مجلس، بیان کرد: در این دوره که اصلاح‌طلبان حضوری فعال دارند هم اصولگرایان و هم اصلاح طلبان باید در چارچوب قانون اساسی حرکت کنند که اگر چنین نباشد داور اجازه نمی‌دهد چرا که کسی که وارد میدان بازی می‌شود باید داوری و قوانین حاکم را بپذیرد.

به گفته وی، راه شکایت برای کسانی که احساس کنند مظلوم واقع شده‌اند باز است اما باید در مسیر قانونی آن حرکت کنند اما زیر میز زدن با انتخابات جور درنمی آید بلکه به مفهوم اغتشاش است یعنی همان کاری که سران فتنه انجام دادند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: قله‌ای که برای وحدت اصولگرایان در نظر گرفته‌ایم صد درصدی است و ممکن است در این مسیر به این چشم‌انداز نرسیم اما تلاش می‌کنیم که این وحدت به طور کامل حاصل شود.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم افرادی که انتخاب می‌کنیم اصلح باشند و در جریان انتخابات صالح مقبول را بر اصلح غیرمقبول ترجیح می‌دهیم.

باهنر رأی مردم را در انتخابات شرط لازم دانست و گفت: رأی مردم واقعی بوده و نمایشی نیست و لذا نمی‌توان به رأی آنها که امانت محسوب می‌شود خیانت کرد.

وی در ادامه با اشاره به طرح برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت استانی تصریح کرد: این طرح مضرات و فوایدی دارد که تحزب و بالارفتن سطح نمایندگان و کار تشکیلاتی از فواید آن به شمار می‌رود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: ولی اطمینان نداریم این قانون به تصویب شورای نگهبان برسد و احتمال تصویب آن  در مجلس شورای اسلامی نیز زیر ۵۰ درصد است و در هرحال تکلیف نهایی آن تا ۱۵ خردادماه مشخص می شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درمورد حوادث منطقه نیز اظهارداشت: سیاست های امریکا در همه جای منطقه با شکست روبرو شده است و هرجا که پاگذاشته اند و آشوب و بلوا به راه انداخته اند، هرگز موفق نبوده اند. وی تأکید کرد : در یمن هم مطمئن باشید امریکایی ها و اذنابشان که همان آل سعود و ائتلاف دست و پاشکسته آنهاست، شکست خواهند خورد. باهنر افزود : ما باید در همه این شرایط خدا را بخاطر نعمت وجود رهبر فرزانه انقلاب شکرگزار باشیم. چراکه در همه این مسائل مدیریت خردمندانه رهبر معظم انقلاب کاملا قابل مشاهده و ملموس است و ایشان هم مستحضر به فضل الهی و هم دارای بصیرت بالایی است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین درمورد موضوع مذاکرات هسته ای نیز اظهار داشت: ما باید نگرانی در خصوص مذاکرات داشته باشیم، اما نباید اعتماد خود را ازتیم مذاکره کننده هسته ای سلب نمائیم و این در سخنان رهبر معظم انقلاب هم بود که من به تیم مذاکره کننده اعتماد دارم. اما باید دلواپس هم بود چون دشمن قدّار است، پیمان شکن است و نامرد و بی رحم است.

وی در پایان این بخش از اجلاسیه، دستورکارهای انتخاباتی واحدهای استانی جامعه اسلامی مهندسین را برشمرد و بر جدّی بودن رقابت های انتخاباتی در این دوره مجددا" تأکبد نمود.  

در ادامه این نشست، پیروزبخت عضو شورای جامعه اسلامی مهندسین اصفهان، مشفقیان دبیر جامعه اسلامی مهندسین فارس، زالی دبیر جامعه اسلامی مهندسین البرز، صابری دبیر جامعه اسلامی مهندسین مازندران، داوودی دبیر جامعه اسلامی مهندسین ایلام، روغنی زاد قائم مقام دبیر جامعه اسلامی مهندسین تهران، ملوّنی از جامعه اسلامی مهندسین همدان و برازجانی از جامعه اسلامی مهندسین بوشهر به ارائه گزارش عملکرد و برنامه های آتی واحدهای استانی خود پرداختند.

در پایان این نشست نیز پرسش و پاسخ باحضور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

شایان ذکر است باهنر در این سفر، جلسه ای با اصولگرایان کاشان برگزار و با حضرت آیت الله نمازی نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار و گفتگو کرد.  

کد N815090

وبگردی