آفتاب
حجه الاسلام معزی در پیش از خطبه نماز جمعه:

فردا «کشتی نجات» ایران به یمن می رود

فردا «کشتی نجات» ایران به یمن می رود

نماینده ولی فقیه در هلال احمر گفت: به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر حرکت می کند به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در سخنان پیش از خطبه های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به روز جهانی هلال احمر و صلیب سرخ گفت: هفته ای که در پیش داریم هفته هلال احمر در ایران است. 

وی این روز را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین به امت قهرمان ایران ونمازگزاران ایران و نیز خدمتگذاران هلال احمر تبریک و تهنیت گفت. 

حجت الاسلام معزی در ادامه گفت: پرچم هلال احمر را در حوادث می بینیم. اگر حادثه ای بروز کند پیش از همه هلال احمر در صحنه حاضر می شود. اما هلال احمر در همه صحنه ها حضور دارد و نه فقط در حوادث طبیعی. هلال احمر نه تنها در حوادث طبیعی که در مناسبت های مختلف مثل سفرهای نوروزی و سفر مردم به کربلای معلی هلال احمر حضور دارد. 

نماینده ولی فقیه در هلال احمر با اشاره به اهداف سازمان هلال احمر که در حکم رهبری آمده است گفت: نخستین هدف هلال احمر تسکین بخشی به آلام بشری است. مانند آلامی که از حوادث قهر طبیعت مانند سیل و زلزله است. نه فقط این مسئله مه بلکه آلامی از سوی بشر ناشی می شود. مانند حضور هلال احمر در کمک رسانی به مردم مظلوم یمن. انسان شخصیتی والا دارد. خدا می فرماید ما این انسان را گرامی داشتیم. بر بیشترین موجودات ایران فضیلت دارد. احترام به ذات انسان محترم است. اگر هلال احمر به سوی مدد رساندن می رود به این مسئله توجه دارد. 

وی همچنین گفت: من می خواهم عرض کنم که اگر اهداف هلال اجمر منطبق با تعالیم اسلام است خداوند چگونه به انسان نگاه می کند. خداوند انسان ها را دوست می دارد. البته نه همه انسان ها را. بلکه انسان هایی که در پرتو تعالیم اسلام شخصیت یافته اند. این مسئله در قرآن نیزبه شکل های مختلف نشان داده شده است . اساس تعلیم و تربیت اسلامی ، انسان ها محترم و مسجود ملائک هستند. این انسان گرامی داشته شده است. اگر قهر طبیعت بر این انسان افراشته شد بر اساس مهر و مهربانی به این انسان باید کمک شود. هلال احمر یک نهاد مردمی و مردم نهاد است. هلال احمر از سازمان جوانان و داوطلبان شکل می گیرد. بیش از یک میلیون جوان و 600 الی 700 هزار داوطلب. در تعالیم اسلام برترین جنبه دین احسان است. 

حجت الاسلام معزی همچنین گفت: امروز دست احسان مردم ایران به سمت مردم مظلوم یمن دراز شده است. مردم مظلوم یمن به دست کسانی که داعیه اسلام دارد مایه شرمساری است. اسلام دین نیکوکاری و احسان است. در دنیا اسلام را چگونه نشان می دهند. یک طرف داعش، یک طرف تکفیری ها و کسانی که داعیه دار اسلام هستند اینگونه در یمن جنایت می کنند. به یاری خدا فردا کشتی نجات از سوی هلال احمر حرکت می کند به دست مردم مظلوم یمن خواهد رسید.

کد N815072

وبگردی