آفتاب

تد کروز طرح نظارتی کنگره را برای مذاکرات هسته‌ای مخرب دانست

تد کروز طرح نظارتی کنگره را برای مذاکرات هسته‌ای مخرب دانست

یک سناتور دموکرات ضمن انتقاد از تصویب طرحی که به کنگره اجازه می‌دهد در مورد لغو یا تصویب نهایی توافق با ایران رای گیری کند،‌ چنین طرحی را برای مذاکرات هسته‌ای با ایران بد و مخرب دانست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل، کنگره آمریکا روز گذشته طرح نظارت بر توافق هسته‌ای ایران را با 98 رای موافق و یک رای مخالف و بدون اضافه کردن متمم جدید به امضا رساند.
تد کروز، سناتور دموکرات و از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در این باره اظهار کرد: من نیز معتقدم که کنگره باید نقش مهم و اساسی در انعقاد توافق‌های بین‌المللی در این سطوح داشته باشد. اما این طرح هیچ‌گونه ارتباطی به جلوگیری از دستیابی به یک توافق بد ندارد و تنها یک اقدام سیاسی و حزب‌گرایانه توسط جمهوری‌خواهان است.
تد کروز پیشنهاد داده بود که متمم محدود کردن اختیارات کنگره در طرح نظارتی بر توافق ایران پیش از تصویب در آن گنجانده شود که البته با مخالفت میچ مک کانل، رییس اکثریت سنای کنگره روبه‌رو شد.
کروز در این باره نیز اعلام کرد: مقصر گنجانده نشدن این متمم در طرح، مک کانل نیست بلکه حمایت نکردن سناتورهای دموکرات از آن بود که البته جای تاسف دارد که دموکرات‌ها، سیاست‌های حزبی را به مسائل امنیت ملی آمریکا ترجیح می‌دهند.
در واقع این طرح نوعی پوشش سیاسی برای برخی از دموکرات‌هاست که اعلام کنند آن ها نیز برای اعمال محدودیت‌های بیش‌تر علیه توافق با ایران رای مثبت داده‌اند.
انتهای پیام
کد N815056

وبگردی