آفتاب
شمخانی در جمع مردم خوزستان:

آزادسازی هویزه نماد تداوم دفاع حتی النصر است/حمایت از نظام سوریه

آزادسازی هویزه نماد تداوم دفاع حتی النصر است/حمایت از نظام سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی، روز آزادسازی هویزه نماد تداوم دفاع حتی النصر دانست و گفت: کسانی که در هویزه دفاع می کردند، هدفشان فقط آزادسازی و حفظ خاک نبود بلکه از مرزهای عقیدتی نیز دفاع می کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی صبح امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز آزادسازی هویزه برگزار گردید در جمع مردم، مسئولین و عشایر استان خوزستان به ایراد سخنرانی پرداخت.

شمخانی با گرامی داشت یاد و فداکاری های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی و بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی در منطقه هویزه، خاطر نشان ساخت، کسانی که در هویزه دفاع می کردند، هدفشان فقط آزادسازی و حفظ خاک نبود بلکه از مرزهای عقیدتی نیز دفاع می کردند.

وی گفت؛ نخستین شهید دولت (شهید جرفی) حاضر به ترک هویزه نشد و در کنار مردم ایستادگی کرد و همچنین بازسازی هویزه بلافاصله پس از آزادی نمونه هایی از همت والا و تعهد به سازندگی در کنار ایثارگری توسط مسئولین و مردم است.

شمخانی اولویت دادن به اهداف متعالی و انگیزه های فراتر از قوانین علوم مدیریتی را کار ویژه مدیریت جهادی دانست و تاکید کرد؛ خوزستان با مدیریت جهادی حفظ و آزاد شد و با مدیریت و روحیه جهادی نیز ظرفیت های آن شکوفا و تبدیل به نگینی درخشان در کشور و منطقه خواهد شد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تجلیل از نقش و جایگاه عشایر و اقوام ایرانی در دفاع از مرزهای سرزمینی و اعتقادی کشورمان افزود؛ تکثر فرهنگی و قومیتی در کشور موجب شده است تا فرهنگی بسیار غنی، پرنشاط و بهره مند از ظرفیت های مختلف داشته باشیم به گونه ای که هر قومیت به عنوان بخشی ارزشمند از پشتوانه فرهنگی و تمدنی ایران محسوب می شود.

وی افزود؛ در نهادها و قوانین ما نه تنها محدودیتی برای اقلیت ها و قومیت ها پیش بینی نشده است بلکه به عنوان فرصت و ظرفیت درنظر گرفته می شود در حالی که در کشورهای مدعی دموکراسی بشدت با مذاهب اقلیت بویژه مسلمانان و رنگین پوستان برخورد می شود.

دریابان شمخانی با اشاره به فتنه طراحی شده از سوی نظام سلطه و ایادی منطقه ای آن در خصوص ایجاد اختلافات قومی و مذهبی و با سوء استفاده از عناصر خودفروخته؛ هدف آن ها را مقابله با آبادانی در منطقه و درگیر نمودن ظرفیت های داخلی کشور و جلوگیری از هم افزایی و پیشرفت ملت ایران عنوان کرد.

علی شمخانی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به تحولات اخیر منطقه، مسئله رقابت منطقه ای را تفکری استعماری و مربوط به دوره جاهلیت دانست که منطق اسلام آن را نمی پذیرد.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران فریب نقشه غرب در بازی رقابت منطقه ای را نخواهد خورد کما این که در قضیه داعش نیز فریب داعش سازان را نخوردیم و در نهایت ائتلاف ادعایی آن ها با مشاهده تضادهای درونی و روشن شدن نیت های واقعی تجزیه طلبانه و جنگ افروزانه رسوا شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تخریب زیرساخت های اقتصادی مردم یمن، محاصره اقتصادی و مانع شدن از ارسال دارو را برخلاف احکام و اخلاق اسلامی توصیف و تاکید کرد جهان اسلام  تصمیمات نابخردانه توسط یک خانواده در عربستان که مورد حمایت آمریکاست را تحمل نخواهند کرد و آنان را به خاطر جنایت های صورت گرفته وادار به پاسخگویی می کنند.

دریابان شمخانی افزود؛ هم پیمان شدن با القاعده در یمن به خاطر مقابله با اراده و خواست مردم به عنوان یک ننگ تاریخی در کارنامه آمریکا و همپیمانان آن ثبت شد.

علی شمخانی همچنین با اعلام حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از نظام سوریه به عنوان نظام مشروع  و مورد حمایت مردم، بر گسترش تلاش ها به منظور مقابله با گروه های تروریستی در این کشور تاکید کرد.

 

 

 

 

کد N815036

وبگردی