آفتاب

لاریجانی:آیینه وند شخصیت برجسته علمی، فرهنگی و دانشگاهی بود

لاریجانی:آیینه وند شخصیت برجسته علمی، فرهنگی و دانشگاهی بود

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت صادق آیینه وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را تسلیت گفت و از وی به عنوان استاد فرهیخته، چهره ماندگار و شخصیت برجسته علمی، فرهنگی و دانشگاهی کشور یاد کرد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از اداره کل اخبار مجلس شورای اسلامی علی لاریجانی آورده است: درگذشت نویسنده متعهد، مورخ و استاد برجسته تاریخ اسلام دکتر صادق آئینه وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی موجب تاسف و تالم گردید.

در ادامه این پیام تصریح شده است: آن استاد فرهیخته و چهره ماندگار از شخصیت های برجسته علمی، فرهنگی و دانشگاهی کشور بودند که تالیفات متعدد ایشان در حوزه تاریخ تشیع و تاریخ نگاری اسلام از آثار ممتاز و مورد توجه پژوهشگران و علاقه مندان می باشد.

رییس مجلس ادامه داد: مرحوم دکتر آئینه وند همچنین پیش از انقلاب در کنار دانشجویان مبارز و تشکل های اسلامی با انجام فعالیت های سیاسی و فرهنگی به مخالفت با حکومت ستمشاهی پرداختند.

لاریجانی با تسلیت فقدان دکتر صادق آیینه وند به جامعه دانشگاهی و فرهنگی کشور، دوستان و خانواده بزرگوارشان، برای آن استاد ارجمند رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از خداوند متعال مسالت آرزو کرد.

دکتر صادق آیینه وند روز گذشته در یکی از بیمارستان های تهران، دار فانی را وداع گفت. وی پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به عنوان رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منصوب شده بود.

2929

کد N814999

وبگردی