آفتاب

عربستان با همکاری اوکراین هواپیما می‌سازد

عربستان با همکاری اوکراین هواپیما می‌سازد

شهرک علوم و تکنولوژی ملک عبدالعزیز عربستان اعلام کرد که با همکاری شرکت آنتونوف اوکراین، هواپیماهای ترابری برای کاربردهای نظامی و غیر نظامی تولید خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، شهرک علوم و تکنولوژی ملک عبدالعزیز که از سوی پادشاه این کشور حمایت می‌شود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که توافقنامه‌ای با شرکت اوکراینی آنتونوف برای تولید هواپیماهای E.N.32 به امضای رسانده است.

شرکت آنتونوف نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد: مدل پیشرفته‌ای از هواپیمای E.N.32 به صورت مشترک طراحی خواهد شد و سپس در عربستان تولید خواهد شد و نقشه‌های ساخت این هواپیما در اختیار ریاض قرار می‌گیرد.

این شرکت اوکراینی در سایت رسمی خود اعلام کرد: این هواپیما قابلیت استفاده در عملیات هلیبرن، جابه‌جایی محموله‌های نظامی و ماموریت‌های شهری را دارد.

طبق بیانیه شهرک ملک عبدالعزیز این توافق‌نامه می‌تواند نیاز عربستان به هواپیماهای باری کوچک در دو بخش نظامی و شهری را برطرف کند.

همچنین با تولید این هواپیماهای جدید، ناوگان هوایی فعلی عربستان در زمینه امداد هوایی، ماموریت‌های نظامی و عملیات امدادرسانی پزشکی به روز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N814949

وبگردی