آفتاب
آیت‌الله جوادی‌آملی:

با زنجیر عزاداری برای امام حسین(ع)، دست اختلاس‌گران را ببندیم

با زنجیر عزاداری برای امام حسین(ع)، دست اختلاس‌گران را ببندیم

آیت‌الله جوادی‌آملی بر لزوم توجه بیشتر به ایجاد زیرساخت‌های مناسب جهت توسعه و رونق کشاورزی در کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این مرجع تقلید در دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد: حوزه کشاورزی و به ویژه کشاورزی روستایی، وارث یک پراکندگی است که از زمان انقلاب سفید و اصلاحات ارضی به وجود آمد که با وجود از بین بردن نظام ارباب و رعیتی در کشور هیچ نظام مناسب دیگری را جایگزین آن نکرد؛ چرا که هدف، در جریان اصلاحات ارضی و انقلاب سفید جلوگیری از نفوذ و گسترش کمونیسم در کشور بود و نه رسیدگی به اوضاع نابسامان روستاییان.

وی ادامه داد: وظیفه امروز مسئولان این بخش آن است که پراکندگی در حوزه کشاورزی را از بین برده و با ایجاد یک نظام یکپارچه در کشاورزی و جمع کردن پراکندگی‌ها، یک کشاورزی پیشرفته و صنعتی در کشور راه‌اندازی کنند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «کرامت افراد جامعه باید در مسایل اقتصادی اصل باشد» گفت: مزدوری با کرامت انسان سازگار نیست، پیامبر دست کارگری را بوسید که برای خود کار می‌کرد و مزدور کسی نبود، روستاییان کشور باید با خود اشتغالی و ایستادن روی پای خود زمینه استقلال اقتصادی خود را فراهم آورند تا وابسته به دیگری نباشند.

آیت‌الله جوادی‌آملی خاطرنشان کرد: جمعیت روستایی کشور صاحب امکانات بالقوه گسترده‌ای است، تنها کافی است که ما داشته‌های خود را باور کنیم و با همت بلند این امکانات را در اختیار بگیریم.

وی به پدیده مهاجرت روستاییان به شهرها اشاره کرد و افزود: باید امکانات روستاها به گونه‌ای باشد که روستاییان در روستا احساس راحتی و آرامش کنند تا دیگر به خیال زندگی بهتر به شهرها مهاجرت نکنند و آنجا حاشیه نشین و زاغه نشین نشوند. باید وضعیت به گونه‌ای باشد که مردم روستاها، زندگی در روستا را نشانه محروم بودن و فاقد استعداد بودن ندانند چراکه بسیاری از علما و دانشمندان از همین روستاها برخاسته‌اند؛ عزیزان روستایی باید بدانند روستایی بودن فخر است.

وی توجه و رسیدگی بیشتر به معیشت روستاییان را خواستار شد و گفت: باید با همان زنجیری که در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام با آن عزاداری می‌کنیم دست دزدان و مختلسان را ببندیم؛ یعنی اگر همه مردم کشور احساس کنند در موضوع اختلاس‌ها چنین وظیفه‌ای دارند دیگر اختلاسی در کشور نخواهد بود و این سرمایه‌های هنگفت در اختیار توسعه و عمران بخش‌های مختلف کشور از جمله روستاها قرار خواهد گرفت.

در ابتدای این جلسه سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهور به ارائه گزارشی از ساماندهی اقتصادی، ایجاد اشتغال و تولید در روستاهای کشور پرداخت.

انتهای پیام

کد N814895

وبگردی