آفتاب

واکنش گروه‌های فلسطینی به دولت جدید اسرائیل

واکنش گروه‌های فلسطینی به دولت جدید اسرائیل

با تشکیل کابینه ضد فلسطینی اسرائیل، گروه‌های فلسطینی ضمن مخالفت با هرگونه همکاری با این دولت "فاشیست"

خواهان وحدت داخلی فلسطینیان برای رویارویی با دسیسه‌های کابینه جدید نتانیاهو شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فوزی برهوم، از سخنگوهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و از اعضای ارشد این جنبش در واکنش به تشکیل دولت جدید اسرائیل تصریح کرد: حماس، دولت جدید نتانیاهو را نژادپرست‌ترین، تندروترین و خطرناک‌ترین دولت اسرائیلی برای امنیت و ثبات منطقه می‌داند.

وی جامعه بین‌الملل و طرف‌های عربی و منطقه‌ای را به تحریم این دولت و عدم به رسمیت شناختن آن و همچنین حمایت از ملت فلسطین و حقوق و آرمان‌های عادلانه این ملت فراخواند.

برهوم همچنین خواستار ساماندهی به اختلافات داخلی فلسطین بر اساس اصل مشارکت و وحدت و مقاومت جهت حراست از اصول و آرمان‌های فلسطینیان شد.

سامی ابوزهری، از اعضای ارشد حماس نیز، تاکید کرد که ساختار دولت جدید رژیم صهیونیستی، بیانگر تشدید نژادپرستی و تندروی در میان صهیونیست‌ها است.

وی گفت: که این مسئله اقتضا می‌کند که فلسطینیان نیز برای تقویت وحدت ملی و پایان بخشیدن به مذاکرات بی‌نتیجه سازش با دشمن صهیونیستی گام بردارند.

ابوزهری تصریح کرد که ملت فلسطین قادر به مقابله با هرگونه چالش و تهدیدی از جانب دولت‌های صهیونیستی خواهد بود.

صائب عریقات، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین "ساف" و مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در پرونده صلح با اسرائیل نیز در واکنش به این دولت تاکید کرد که ائتلاف جدید بنیامین نتانیاهو "ائتلاف علیه صلح و ثبات در منطقه" است.

وی در گفتگو با خبرگزاری "فرانس پرس" خاطر نشان کرد که دولت جدید نتانیاهو دولتی یکپارچه برای جنگ و مخالفت با صلح و ثبات در منطقه است.

عریقات افزود: انتصاب "ایلیت شاکید" از رهبران حزب خانه یهودی به عنوان وزیر دادگستری و حضور برخی شخصیت‌های تندروی دیگر در کابینه جدید نتانیاهو نشانه آشکاری از این مساله است که این دولت قتل و کشتار و شهرک‌سازی را هدف اصلی خود قرار داده است.

مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین از جامعه بین الملل خواست که از حمایت‌های خود از رژیم صهیونیستی دست بردارد.

بنیامین نتانیاهو رئیس حزب لیکود و نفتالی بنت رئیس حزب خانه یهودی چهارشنبه شب در آخرین دقایق مهلت اضافی 2 هفته‌ای که رئووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت جدید تعیین کرده بود، با هم به توافق رسیدند و بدین ترتیب دولت شکننده نتانیاهو تنها با 61 عضو کنست تشکیل شد.

انتهای پیام

کد N814788

وبگردی