آفتاب
جبارزاده تاکید کرد؛

ضرورت افزایش روابط اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی با کشور ترکیه

ضرورت افزایش روابط اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی با کشور ترکیه

تبریز – استاندار آذربایجان شرقی بر ضرورت افزایش روابط اقتصادی و تجاری آذربایجان شرقی با کشور ترکیه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل جبارزاده پنج شنبه شب در حاشیه دیدار خود با سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران به خبرنگاران گفت: آذربایجان شرقی نقش عمده ای در افزایش روابط بین دو کشور ایران و ترکیه دارد.

وی با بیان اینکه آماده گسترش همکاری های مختلف با ترکیه هستیم، گفت: رئیس جمهوری های دو کشور ایران و ترکیه نیز اراده جدی برای گسترش روابط دوجانبه دارند که باید این اراده ها را ما عملیاتی کنیم.

جبارزاده همچنین با تاکید بر اینکه آذربایجان شرقی و ترکیه پیوندهای مشترک زیادی دارند، ابراز داشت: آذربایجان شرقی ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه اقتصادی، صنعتی، معدنی و گردشگری دارد که می توان با گسترش روابط از آنها استفاده کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از هدف ‌گذاری ایران و ترکیه به افزایش سطح مناسبات تجاری به ۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد و گفت: حضور شرکت ‌های ترکیه‌ ای در تبریز و منطقه آزاد ارس نشانگر توان افزایش حجم سرمایه‌ گذاری‌ های مشترک را دارد که باید از این فرصت ها استفاده کرد.

جبارزاده با بیان اینکه توسعه روابط با همه کشورها جزو برنامه‌های دولت یازدهم است، افزود: کشورهای مسلمان و همسایه در اولویت همکاری مسئولان دولت جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورها است و چون ایران و ترکیه همواره در روزهای سخت در کنار هم بوده ‌اند، برای همین اکنون نیز توسعه روابط با ترکیه ترجیح داده می شود.

کد N814713

وبگردی