آفتاب
مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین:

سهل‌انگاری در کارها به برنامه‌های کشور لطمه وارد خواهد کرد

سهل‌انگاری در کارها به برنامه‌های کشور لطمه وارد خواهد کرد

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که اگر هر کس در کشور تنها مسئولیت خود را به درستی انجام دهد، روند امور به نحو احسن پیش خواهد رفت و فشارها کمتر خواهد شد.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین معتقد است که اگر هر کس در کشور تنها مسئولیت خود را به درستی انجام دهد، روند امور به نحو احسن پیش خواهد رفت و فشارها کمتر خواهد شد.

سیدمحسن یحیوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور درباره انجام دادن کارها اظهار کرد:‌ این تذکر به جایی است که از سوی رئیس‌جمهور مطرح شده و ان‌شاءالله اگر همه آحاد مردم از مسئولین رده بالا گرفته تا سایرین به آن عمل کنند و مسئولیت خود را به درستی انجام دهند، در این صورت روند عمومی در کشور به نحو احسن پیش خواهد رفت و بعضی از فشارها که به ما وارد می‌آید کمتر خواهد شد.

وی افزود: در یک مجموعه کلان برای پیشبرد کارها تقسیم وظایف صورت می‌گیرد و اگر هر یک از وظایف به خوبی اجرا نشود و یا خدای نکرده سهل‌انگاری انجام گیرد به سایر برنامه‌های کشور لطمه وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر همه ما کمک کنیم و آنچه وظیفه ماست را به درستی بشناسیم و به موقع و در حد اعلی اجرا کنیم قطعا امور به نحو بهتری جلو می‌رود.

یحیوی با بیان این‌که «ممکن است بعضی‌ها در کاری توانمندی نداشته باشند» یادآور شد:‌ در کشور ما بعضی از مسئولین یا توان و تبحر کار خاصی را ندارند و یا با آن کار آشنایی ندارند و در بعضی موارد هم سهل‌انگاری می‌کنند که این مساله باعث می‌شود برای کشور هزینه به وجود بیاید. البته عزیزانی هم هستند که حتی فراتر از توان خود و به خوبی و بر اساس امکانات وظیفه‌شان را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد:‌ این کار سختی نیست که هر کس در قبال وظیفه‌ای که بر عهده دارد احساس مسئولیت کند و اگر این احساس مسئولیت در قبال خداوند، نظام و مردم و خون شهدا صورت نگیرد، خیانت است. اما اگر حتی درصد کمی هم مسئولیت خود را به درستی انجام ندهند کارها با مشکل مواجه خواهد شد. چون همه امور به یکدیگر مرتبط هستند.

این فعال سیاسی اصولگرا در ادامه بیان کرد: در صورتی که درصد بیشتری از مردم و مسئولین از زیر فعالیت‌های خود شانه خالی کنند و یا در اموری که در آن تخصص ندارند دخالت کنند ضرر این اتفاق برای کشور به مراتب بیشتر خواهد بود و زیان بیننده هم مردم هستند. این مساله به آحاد جامعه بر می‌گردد چون اگر هر کسی از مسئولیت شانه خالی کند کار دیگران را خنثی خواهد کرد.

مسئول واحد سیاسی جامعه اسلامی مهندسین در پایان اظهار کرد: عدم احساس مسئولیت در قبال وظیفه‌ای که بر عهده ماست یکی از موانع درست انجام شدن کارهاست، همه به کاری که باید انجام دهند تقریبا آشنایی دارند. اولویت‌ها هم بسیار مهم است و اگر فعالیت‌ها طبق اولویت‌بندی صورت گرفته انجام شود در پیشبرد بهتر امور موثر خواهد بود.

انتهای پیام

کد N814645

وبگردی