آفتاب
حیدرپور:

پرهیز مسئولان از ورود به وظایف یکدیگر باعث اصلاح امور می‌شود

پرهیز مسئولان از ورود به وظایف یکدیگر باعث اصلاح امور می‌شود

یک عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر این‌که «مسئولان باید از ورود به حیطه کاری یکدیگر خودداری کنند» گفت که اگر هر مسئولی تنها به حوزه کاری‌اش بپردازد کارها دقیق و صحیح انجام خواهد شد.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به بخشی از صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه باید هر کسی وظایف خودش را انجام دهد، گفت: شاید صحبت‌های ایشان ناظر به این باشد که افراد در حوزه کاری و تخصصی خود فعالیت‌هایشان را انجام داده و در حوزه دیگری ورود پیدا نکنند.

وی با ارائه مثالی، گفت: در استانداری یک استان، معاون عمرانی، معاون سیاسی و معاون منابع انسانی وجود دارد که هر کدام وظایف مشخصی را عهده‌دار هستند. اگر بنا باشد استاندار کار معاونت‌های زیرمجموعه‌اش را انجام دهد دیگر سنگ روی سنگ نمی‌ماند. همچنین اگر معاونت‌ها در امور یکدیگر دخالت کنند نیز وضعیت به هم می‌ریزد.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صحبت رئیس‌جمهور ناظر به این است که حتی در قوه مجریه نیز هر کسی به طور جداگانه کارهای مربوط به خود را انجام دهد چون در غیر این صورت اخلال در فرآیند کارها به وجود می‌آید. به نظرم این صحبت‌ها بسیار دقیق است و بر این اساس افراد و مسئولان باید از ورود به حیطه کاری دیگران خودداری کنند.

وی تاکید کرد: اگر مسئولان بر اساس وظایف تعیین شده کارهایشان را انجام دهند و تنها به حوزه کاریشان بپردازند کارها دقیق و صحیح انجام می‌شود و در روال طبیعی و حسنه خواهد بود. همچنین با این الزام و پرهیز افراد در دخالت به کارهای یکدیگر امور به سمت اصلاح پیش می‌رود.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در توضیح راهکارهای رسیدن به این امر، گفت: در وهله اول همه باید اعتقاد به این داشته باشند که در کار یکدیگر دخالت نکنند. همچنین آموزش‌های لازم برای تمامی افرادی که قرار است کاری را عهده‌دار شوند داده شود و در نهایت افرادی مناسب برای پست‌های مختلف انتخاب شوند.

به گفته حیدرپور، با آموزش کافی انتخاب صحیح و فرهنگ‌سازی می‌توان نهادینه کردن این موضوع که هر کسی وظایف خودش را انجام دهد، شاهد بود.

انتهای پیام

کد N814640

وبگردی