آفتاب

خبرهای پرمخاطب سیاسی در روز4شنبه:نامه یک استاد به آیت الله مکارم/ آیت الله تراشی برای خبرگان

خبرهای پرمخاطب سیاسی در روز4شنبه:نامه یک استاد به آیت الله مکارم/ آیت الله تراشی برای خبرگان

یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در پی برخی واکنش‌ها به اظهارات حسن روحانی، نامه‌ای سرگشاده خطاب به حضرات آیات مکارم شیرازی و محمد یزدی نوشت.

پیش از این رئیس جمهور روحانی در جمع فرماندهان نیروی انتظامی گفته بود که «وظیفه پلیس، اجرای قانون است، نه اسلام». در نامه دکتر احمد نقیب‌زاده آمده است: «رئیس‌جمهور روحانی ما مطلبی گفتند که من فکر می‌کردم توضیح واضحات می‌دهند که می‌گویند وظیفه پلیس اجرای شرع و قرآن نیست و نمی‌دانستم که کار شرع و اجرای قوانین آن را می‌توان به دست هر کس سپرد. اینجا را ببینید.
 برای مجلس خبرگان آیت الله تراشی می کنند

حبیبی دبیر کل موتلفه اسلامی می گوید: اصلاح‌طلبان تمام‌قد برای مجلس خبرگان دورخیز کردند و آیت‌الله تراشی هم می‌کنند.
دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: خبر خوش این است که پیش‌بینی می‌کنم جامعتین فهرست مشترک برای مجلس خبرگان می‌دهند. اینجا را ببینید.

نشریه «یالثارات الحسین» با هشدار نسبت به صدور مجوز حضور زنان در ورزشگاه‌‌ها از سکوت «عماریون» که آن‌ها را «جماعت ابن‌الوقت» خوانده به شدت انتقاد کرده است.این نشریه با انتشار متنی اعلام کرده نیروهای حزب‌الله در صورت حضور زنان در سالن ۱۲ هزار نفری مجموعه آزادی در این ورزشگاه «زلزله» به راه خواهند انداخت. اینجا را ببینید.

پیشنهاد جدید برای ترک  میز مذاکره هسته ای

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر آمریکا مجدداً با ادبیات ارعاب یا تهدید و تحقیر در مذاکرات به‌دنبال برتری‌طلبی سیاسی بود، میدان مذاکرات را ترک کنند و این قضیه را به ما بسپارند تا در فضای تهدید با آنها تعیین تکلیف کنیم. اینجا را ببینید.

رسانه ها خبر داده اند که محمود زمانی قمی استاندار جدید مرکزی که صبح روز گذشته از سوی دولت معرفی شد، با مخالفت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از مردم استان همراه شده است.در همین راستا روز گذشته جمعی از مردم استان در مخالفت با انتصاب محمود زمانی‌قمی مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.اینجا را ببینید.

یکی ازسایت های خبری نوشت:رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود در دیدار با اعضای ستاد کنگره ی بزرگداشت 3 هزار شهید استان سمنان هنگامی که سخن به منقبت استان سمنان رسید، فرمودند: ب، هم [در] دولت امروز، هم [در] دولت قبل، رؤساى جمهور از استان شما بودند؛ این را هم آقایان توجّه داشته باشند. گاهى اوقات بعضى از استان ها حسادت میکنند، میگویند چرا از استان ما کسى به این مقامات [نمیرسد] اینجا را ببینید.

توضیح هاشمی درباره  چرایی نوشتن خاطرات

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اخیرا در نشست با اعضای بنیاد فرهنگی کاشان  در جواب قدردانی یکی از محققان از ایشان به دلیل ابتکار در تدوین کارنامه و خاطرات روزانه و انتشار آن در زمان حیاتش، توضیحاتی درباره چرایی نوشتن خاطراتش داد. اینجا را ببینید.

/212 17

کد N814626

وبگردی