آفتاب
رای الیوم خبر داد:

عربستان خط مشی جدید معارضان سوری را تعیین می کند

عربستان خط مشی جدید معارضان سوری را تعیین می کند

عربستان سعی دارد مدیریت گروه های مخالف «بشار أسد» را در دست گیرد زیرا تاکنون ترکیه نتوانسته نقش خود را در مدیریت این گروه ها به خوبی ایفا کند.

به گزارش مهر، روزنامه مصری «رأی الیوم» با انتشار گزارشی از برگزاری جلسه مخالفان حکومت «بشار أسد» در ریاض پرده برداشت. این روزنامه در ادامه گزارش خود نوشت: آل سعود از همه گروه های مخالف سوریه درخواست کرده که ماه آینده جلسه ای با عنوان «سوریه پس از اسد» داشته باشند تا این گروه ها بتوانند سیاست گذاری و خط مشی جدید خود را از عربستان کسب کنند.
این روزنامه مصری به نقل از یک منبع آگاه نوشت: عربستان از «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا درخواست کرده که تعداد مشاوران و آموزش دهندگان نظامی این کشور را بیشتر کند تا بتوانند هرچه سریعتر حکومت سوریه را سرنگون کنند.
بر این اساس تاکنون بیش از 15 هزار تروریست توسط مشاوران آمریکایی در خاک عربستان و دیگر کشورهای عربی آموزش دیده و با هدف فعالیت های تروریستی به سوریه اعزام شده اند. این در حالی است که ارتش سوریه ظرف چند روز گذشته توانسته در عملیاتی هماهنگ با حزب الله لبنان به پیروزی های قابل توجهی دست یابد.
از سوی دیگر در چند ساعت گذشته ارتش سوریه توانسته مناطق اطراف شهر «عسال الورد» در مرز با لبنان و ارتفاعات راهبردی «قرنه النحله» را به کنترل خود در بیاورد.

کد N814545

وبگردی