آفتاب
رییس جمهوری درپیامی به آیین نکوداشت خدمات دعایی:

دعایی نشان داد می‌توان یا پیمودن مسیر اعتدال،به مردم خدمت کرد

دعایی نشان داد می‌توان یا پیمودن مسیر اعتدال،به مردم خدمت کرد

رییس جمهوری در پیامی به آیین نکوداشت خدمات حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، از وی به عنوان "مجاهد خستگی ناپذیر عرصه مبارزه و فکر و فرهنگ و سیاست"نام برد.

به گزارش ایسنا، رییس جمهوری در پیام خود تصریح کرد: صداقت ، وارستگی و سادگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حق شناسی و سپاس از مجاهدان و فرهیختگان که جلوه‌های شکر نعمت‌ها هستند، از تعالیم اسلام و آموزه‌های فرهنگی ما است و نقشی شایان در نهادینه شدن روحیه قدرشناسی در جامعه دارد.

نکوداشت مقام شخصیت های ارزشمند ملی ، نمادی از تجلیل از خدمتگزاران جامعه است و از دستاوردهای نیکوی این حرکت فرهنگی ، استحکام و گسترش فرهنگ شایسته سالاری در نظام های مدیریتی و بهبود رفتار جمعی است.

اصحاب قلم و اندیشه ، ناشران و مروجان معارف اسلامی و تلاشگران بسط ارزش های بنیادینی چون خردگرایی ، اعتدال و تدبیر هستند و تکریم خدمات انسانی فرهیخته که عمر خود را همراه با ثبات قدم ، سادگی و مشی اعتدالی در راه سربلندی دین و ملک و ملت صرف نموده ، وظیفه ای اخلاقی و ملی و تعالی بخش جامعه است.

روحانی متواضعی که تجربه‌هایی گرانبها همچون حضور فعال و موثر از آغازین روزهای شکل گیری نهضت اسلامی را داراست و بی وفقه دفاع از حقوق مردم و تنویر افکارعمومی را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری وجهه همت خود قرار داده است.

او ثابت کرد که در سخت ترین و سهل ترین شرایط نیز می‌توان از افراط و تفریط دوری گزید و با پیش گرفتن و پیمودن مسیر اعتدال ، به مردم خدمت کرد. ایشان چه در دوران مبارزه و چه در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی طی دهه های سپری شده از نظام جمهوری اسلامی ایران ، همواره در کنار و معتمد امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی ) بوده و از افتادن در دامن تندروی‌ها پرهیز کرده است.

صداقت ، وارستگی و سادگی از خصال دائمی و پسندیده ایشان است که می تواند الگویی مناسب برای اهالی و اصحاب قلم و رسانه باشد.

اینجانب با تشکر از برگزارکنندگان و بانیان این مراسم ارزشمند، برای حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید محمود دعایی ، این مجاهد خستگی ناپذیر عرصه مبارزه و فکر و فرهنگ و سیاست، توفیق روزافزون و طول عمر با عزت از خداوند بزرگ مسئلت دارم .

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام

کد N814528

وبگردی