آفتاب
محسن رضایی:

تلاش استکبار ادامه پروژه نیمه تمام اسراییل به دست خود مسلمانان است

تلاش استکبار ادامه پروژه نیمه تمام اسراییل به دست خود مسلمانان است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: توسعه مسائل فرهنگی یکی از بهترین ابزارها برای خنثی کردن تفرقه و سوء استفاده صهیونیسم در سرزمین‌های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن رضایی با حضور در مراسم افتتاح مرکز فرهنگی عراق در تهران ضمن تبریک افتتاح این مرکز اظهار کرد: امیدواریم این نمونه الگوی حرکت فرهنگی ملت و دولت عراق در ایران در سراسر بلاد اسلامی توسعه پیدا کند.

وی ادامه داد:‌ همچنین امیدواریم جز ارتباطات برادری،‌ فرهنگی و معنوی میان کشورهای اسلامی شاهد چیز دیگری نباشیم. بین ملت ایران و ملت ایران یک سابقه فرهنگی عمیق و ناگسستنی وجود داشته است و با این گونه فعالیت‌ها این گونه پیوندها عمیق‌تر خواهد شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما انقلابمان با ندایی از کربلا برخاست، تصریح کرد: ندای آزادی خواهی، بشردوستی و انسانیت و بهترین ندای فرهنگی که امروز در عالم برخاسته از قلب عراق بوده است. پیوند با ملت و دولت عراق یک پیوند اعتقادی، حقیقی و واقعی است و امروز همین دلیل است که استکبار و صهیونیسم را به وحشت انداخته زیرا آن‌ها می‌فهمند که اگر این ارتباطاتی که بین ملت و دولت ایران و عراق است در سراسر جهان انتشار پیدا کند فرهنگ و تمدن واقعی اسلامی شکل خواهد گرفت.

رضایی با بیان اینکه مدتی است که استکبار و صهیونیسم وحدت جهان اسلام را هدف قرار داده گفت: استکبار و صهیونیست تمام تلاشش این است تا پروژه‌ای که اسرائیل آن را ناتمام گذاشت امروز به دست خود مسلمانان ادامه پیدا کند و آن پروژه این است که تفرقه و ناامنی هیچگاه در سرزمین‌های اسلامی پایان پیدا نکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: آنها تفرقه و ناامنی را در جهان اسلام می خواهند تا جلوی ظهور مجدد تمدن نوین اسلامی را در منطقه بگیرند. تصور کنید همه کشورهای اسلامی روزی با یکدیگر متحد باشند، تجارت، فناوری ، انرژی و نفت در اختیار خودشان باشد و بتوانند فرهنگ سازی کنند. فکر می کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

وی ادامه داد: بنابراین درک می‌کنیم که چرا آمریکا و غرب از این موضوع ناراحتند و چرا اولاند رییس جمهور فرانسه در اوج بمباران مردم مظلوم یمن به منطقه سفر می‌کند و میلیاردها دلار اسلحه و هواپیما می‌فروشد اما مطمئن باشید که شکست خواهند خورد و ملت‌های مسلمان اختیار، آزادی و حاکمیت خودشان را از آن خود خواهند کرد و دست بیگانگان را از سرنوشت خودشان دور خواهند کرد.

رضایی افزود: امروز توسعه مسائل فرهنگی یکی از بهترین ابزار برای خنثی کردن این تفرقه‌ها و سوءاستفاده های صهیونیسم در سرزمین‌های اسلامی است و یک بار دیگر پیروزی خون بر شمشیر را در عراق و یمن خواهیم دید و جهان اسلام پیروز خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: از طرف تشخیص مصلحت نظام، دولت جمهوری اسلامی و رهبر بزرگ انقلاب افتتاح این مرکز را تبریک می گوییم و از این حرکت فرهنگی که دولت و ملت عراق در ایران شروع کردند استقبال می‌کنیم. همچنین ملت و دولت عراق بدانند که جمهوری اسلامی ایران از عراق با عزت، یکپارچه و مستقل در دنیا حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

کد N814490

وبگردی