آفتاب

مرکل با پوتین شنبه درباره بحران اوکراین مذاکره می‌کند

مرکل با پوتین شنبه درباره بحران اوکراین مذاکره می‌کند

یکی از مقامات کرملین اعلام کرد: رئیس جمهوری روسیه و صدراعظم آلمان در مذاکرات روز شنبه در مسکو درباره بحران اوکراین مذاکره خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در مانور نظامی که روز شنبه به مناسبت هفتادمین سالروز پایان جنگ جهانی دوم در اروپا در میدان سرخ برگزار می‌شود، شرکت نخواهد کرد.

بسیاری از رهبران غربی که از نقش روسیه در درگیری‌های اوکراین عصبانی هستند در این مراسم شرکت نخواهند کرد. اما مرکل برای مراسم روز یکشنبه به مناسبت پیروزی بر آلمان نازی شرکت خواهد کرد و در کنفرانسی خبری به همراه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه حضور خواهد داشت.

مرکل و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه به میانجی‌گری یک آتش بس میان نیروهای کی‌یف و جدایی طلبان حامی روسیه در شرق اوکراین کمک کردند.

یوری یوشاکف، مشاور سیاست خارجه کرملین به خبرنگاران گفت: وضعیت اوکراین یکی از موضوعات اصلی مذاکرات پوتین با مرکل خواهد بود. این دو رهبر می‌خواهند تا هرچه سریعتر ناآرامی‌ها پایان یابد.

27 رهبر کشور یا دولت در این مانور نظامی شرکت خواهند داشت و پوتین قرار است با برخی از آنها از جمله شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین پراناب موخرجی، رئیس جمهوری هند، عبدالفتاح سیسی،‌ رئیس جمهوری مصر و رائول کاسترو، رهبر کوبا مذاکره کند.

فرانسه در نظر داشت تا هیچ مقام ارشدی را برای شرکت در این مراسم به مسکو اعزام نکند اما لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه گفت: به مسکو سفر و تاج گلی اهدا خواهم کرد اما در مانور نظامی شرکت نمی‌کنم.

وی افزود: این بخشی از تاریخ است. روس‌ها ده‌ها میلیون تن را در این جنگ از دست داده‌اند و ما نمی‌توانیم تاریخ را عوض کنیم ما نقش مهمی در تلاش‌ها برای دستیابی به راه حلی برای بحران اوکراین ایفا می‌کنیم.

یکی از منابع دیپلماتیک گفت: هیچ برنامه‌ای برای مذاکره درباره قرارداد به تعلیق افتاده فرانسه برای ارسال ناوهای هلی کوپتربر میسترال به روسیه در جریان این سفر وجود ندارد.

انتهای پیام

کد N814288

وبگردی