آفتاب
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران:

پیمان‌های خواهرشهری زمینه‌ساز تعامل مثبت با دنیاست

پیمان‌های خواهرشهری زمینه‌ساز تعامل مثبت با دنیاست

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تهران با تاکید بر نیاز امروز کشورمان برای ایجاد تعامل مثبت با سایر کشورهای جهان گفت: پیمان های خواهرشهری می تواند زمینه ساز تعاملات مثبت در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در سطح بین المللی باشد.

سیاوش شهریور در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، گفت: با هدف اندیشیدن تدابیری برای بهره گیری از موضوع پیمان های خواهر شهری جهت توسعه و رونق صنعت توریسم نامه ای به کلیه فرمانداری های سطح استان تهران ابلاغ شد. امیدواریم با نگاه ویژه به این موضوع گشایش هایی در گفتگوهای تمدنی، فرهنگی، مذهبی و ایجاد ارتباط بیشتر و فهم بهتر حاصل شود.

وی افزود: اگر بتوانیم در دنیا شهرهای بزرگی را به عنوان خواهرخوانده شهرهای کشورمان انتخاب کنیم، می توانیم ذهنیت بدی که در دنیا ضد کشورمان توسط استکبار به وجود آماده تغییر دهیم و سنت ها، اعتقادات و فرهنگ غنی کشورمان را با دنیا به اشتراک بگذاریم.

وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی و فرهنگی برای تعامل و ارتباط با دیگر ملل و اندیشه ها در حوزه سیاست خارجی به کار می رود و هدف ار آن استقرار و استمرار روابط طولانی مدت با جوامع دیگر است. دیپلماسی عمومی در خدمت منافع ملی یک کشور است و عمدتا تلاش می کند تا درک از کشور را افزایش داده و حامیان بیشتری را برای دیدگاه های آن کشور فراهم آورند.

شهریور با اشاره به وجود پتانسیل های گسترده شهر تهران در حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و گردشگری گفت: بی تردید گفتگو نقش برجسته ای در ارتباط کشورمان با سایر کشورها دارد بر همین اساس می توانیم در دیپلماسی سیاسی هم برای از بین بردن حجم عظیمی از سو تفاهم ها از دیپلماسی شهری و پیمان های خواهر شهری استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید پیمان های خواهرشهری توسعه پیدا کند و به گفتمان مستندی در حوزه روابط اجتماعی تبدیل شود، قطعا یک ایده می تواند سبب ساز طرحی ملی و عملیاتی باشد، باید از طریق امضا پیمان های خواهر شهری زمینه رفت و آمد نخبگان، مردم و نهایتا اشتراک فرهنگ و اعتقادات را فراهم کنیم.

انتهای پیام

کد N814203

وبگردی