آفتاب

عضو کمیسیون آموزش مجلس: دلیل رآی آوردن فانی برای آموزش و پرورش،‌ شعار ساماندهی نیروی انسانی بود

عضو کمیسیون آموزش مجلس: دلیل رآی آوردن فانی برای آموزش و پرورش،‌ شعار ساماندهی نیروی انسانی بود

رئیس کمیته آموزش و پرورش معتقد است: طرح رتبه بندی که وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده تنها به معیشت معلم پرداخته و هیچ تغییری در کیفیت و ساماندهی نیروی انسانی ایجاد نمی کند.

عطاالله سلطانی صبور در میزگرد بررسی طرح رتبه بندی معلمان که در کافه خبر برگزار شد، گفت: در دولت قبل طرح رتبه بندی که وزیر آورده بود را نپذیرفتیم چون ابهاماتی داشت و یکی از ابهامات هم نبود انطابق با واقعیتها است اما طرح می توانست در آموزش پرورش تحول ایجاد کند.

او با اشاره به اینکه کمیسیون از فانی خواسته که روی همان طرح کار علمی با مرکز پژوهشهای مجلس انجام دهد و بعد از بررسی یک لایحه حرفه ای و درست به مجلس ارائه دهد ادامه داد: الان آن چیزی که به نام رتبه بندی معلمان نامیده می شود تفاوت زیادی حتی با سند تحول آموزش دارد و سبب تغییر کیفی در آموزش و پرورش نمی شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: آموزش و پرورش اکنون یک میلیون و 35 هزار نفر نیرو دارد، تعداد دانش آموزان هم حدود 13 میلیون نفر است. ترکیه با همین تعداد دانش آموز حدود 750 هزار کارمند آموزش و پرورش دارد. پس می توان یک ساماندهی در آموزش و پرورش انجام داد و نیروی انسانی را کم کرد ، یکی از دلایلی که وزیر رای آورد همین شعار ساماندهی نیروی انسانی بود.

او معتقد است: وقتی نیروی انسانی ساماندهی شود منابع هم مدیریت می شوند و می توان خیلی از مشکلات را حل کرد. اینکه عنوان می شود آموزش و پرورش بودجه ندارد درست نیست چون مشکلات تنها با تزریق بودجه حل نمی شود.

متن کامل این میزگرد را اینجا بخوانید.

47232

کد N814117

وبگردی