آفتاب

سیطره قبایل یمنی بر پایگاه‌های نظامی آل‌سعود در مرزهای عربستان

سیطره قبایل یمنی بر پایگاه‌های نظامی آل‌سعود در مرزهای عربستان

قبایل یمنی باحمله به مرزهای عربستان سعودی، کنترل تمامی پایگاه‌های نظامی این کشور در این مناطق را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، قبایل یمنی به پایگاه های نظامی آل سعود در مرزهای مشترک این کشور و عربستان سعودی یورش بردند.
بر اساس این گزارش، تمامی پایگاه های نظامی آل سعود هم اکنون تحت کنترل قبایل یمنی درآمده است.
بنا بر اعلام رسانه های یمنی، در جریان این عملیات، ده ها نظامی آل سعود به هلاکت رسیده و چندین نفر دیگر به شدت مجروح شدند.
برخی منابع اطلاع رسانی عربستان سعودی از حمله خمپاره ای از داخل خاک یمن به مراکز نظامی نجران عربستان خبردادند.
به گزارش شاهدان عینی، درگیری ها میان نیروهای قبایل یمنی با نظامیان سعودی در منطقه جازان منجر به کشته شدن شماری از نظامیان سعودی و هفت نظامی اردنی شد. نظامیان اردنی روز گذشته به پایگاه نظامی جازان منتقل شده بودند.
از سوی دیگر مسئولان عربستان سعودی به کشته شدن پنچ نظامی خود و همچنین زخمی شدن هفده نظامی دیگر سعودی در بمباران قبایل یمن اذعان کردند.
در همین حال، نیروهای مردمی یمن توانستند کنترل مراکز نظامی «الحق» عربستان سعودی در مرز این کشور با یمن در اطراف صعده را به دست بگیرند.
این در حالی است که ریاض از کشته شدن چند سعودی در شهر نجران خبرداد. همچنین مدارس این شهر به علت بمباران و نگرانی از ورود نیروهای قبایل یمنی به این شهر تعطیل شد و پرواز هواپیماها در آسمان نجران به حالت تعلیق درآمد.

کد N814053

وبگردی