آفتاب

حرف های باور نکردنی وزیر ورزش قبل و بعد از جام جهانی

حرف های باور نکردنی وزیر ورزش قبل و بعد از جام جهانی

مرور مصاحبه محمود گودرزی نشان می دهد او برخلاف این روزها، در ایام جام جهانی و بعد از آن بارها از عملکرد کروش و تیم ملی تعریف و تمجید کرده بود!

سعید اکبری؛ حرف های امروز محمود گودرزی شباهتی به حرف های گذشته اش ندارد. شاید او احساس می کند حافظه تاریخی مردم ضعیف است. گودرزش که امروز به کروش و تیمش می تازد و می گوید مگر در جام جهانی چکار کرده اند و عملکردشان با گذشته چه فرق داشته و تازه در رنکینگ فیفا سقوط کرده اند، سال گذشته حرف های کاملا متفاوتی را می زد. هنوز مردم از یاد نبرده اند پس از مراسم قرعه کشی جام جهانی و همگروهی با قدرت هایی چون آرژانتین، نیجریه و بوسنی، گودرزی در مصاحبه های مختلف اعلام کرد ایران آبرومندانه بازی کند کافی است. او در آن ایام مخالف کروش نبود و هم اینکه ایران می توانست زیر 4،5 گل از نیجریه و آرژانتین بخورد، راضی بود. زمان گذشت و ایران به جام جهانی رسید و بازی ها آغاز شد.

جلوی نیجریه خوب بازی کردیم
ایران در اولین مسابقه مقابل بوسنی مساوی کرد. وزیر ورزش به گواه رسانه ها مختلف ایران، پس از این بازی گفت: «تیم ملی ایران در کنار بازی خوب خود، نمایشی از اخلاق و جوانمردی ورزش ایران را به نمایش گذاشت. هم دولت و هم وزارت ورزش و جوانان در کنار مردم ایران خواستار نمایش جوانمردانه تیم ملی مقابل آن حریف نامدار هستند. بنده از همین جا از فرصت استفاده کنم و به اعضای تیم ملی آرژانتین می‌گویم شخصیت بالای ایرانیان را در احترام به حریف و مردم جهان در روز مسابقه در قامت جوانان برومند تیم ملی ایران خواهید دید.» تا این لحظه عملکرد ایران از نظر وزیر ورزش عالی بوده است.

قابل تحسین بودید
بازی دوم از راه رسید؛ بازی تاریخی با آرژانتین. ایران فوق العاده بازی کرد و اگر لطف داور به آرژانتینی ها نبود، ایران حداقل یک امتیاز از این مسابقه می گرفت. وزیر ورزش پس از این بازی هم سریعا به ملی پوش ها چنین پیغامی داد: «بازی در مقابل یکی از بهترین تیم‌های فوتبال جهان فرصتی حرفه‌ای را برای فوتبال ایران فراهم کرد و به رغم نتیجه بازی، فرهنگ، اخلاق و توان بالای تیم ملی فوتبال ایران برای علاقمندان به این رشته قابل تحسین است. تیم ملی ایران شانس صعود از گروه F جام جهانی را همچنان دارد و امیدوارم این اتفاق خوب برای مردم و فوتبال ایران صورت بگیرد.»

ارنج کروش هوشمندانه بود
ایران در آخرین بازی به بوسنی باخت و وزیر ورزش چیزی نگفت. اما در روز بازگشت تیم ملی به ایران، گودرزی به فرودگاه رفت و حلقه گل به گردن بازیکنان انداخت. او سپس در سخنرانی اش رو به ملی پوش ها گفت: «بسیار مشعوف هستیم از ارائه بازی‌های قدرتمندانه شما. همان طور که مردم عزیزمان دیدند کار بسیار ارزشمند شما کما اینکه درخواست عموم مردم در قبل هم همین بود را دیدند. مردم می‌خواستند فارغ از نتیجه برد و باخت، بازی‌هایی با مهارت بالا و در حد استاندارد را ارائه کنید و همین طور نمایش اخلاقی خوبی در جام جهانی داشته باشید. معتقدم فوتبالیست‌های خوب ما برنده اخلاق شدند و هیچ گونه حرکت غیر متعارفی از آن‌ها مشاهده نکردیم. از این بابت من خوشحالم و به فرزندان رشید و غیور و بافرهنگ ایرانی تبریک می‌گویم و از این بابت خوشحالم.» وزیر ورزش حتی از کروش تعریف و تمجید کرد: «ارنج هوشمندانه سرمربی تیم که توانستند مقابل قدرت‌های بزرگ فوتبال جهان به نحوی باشند که بتوانیم سربلند باشیم را سپاسگزارم.»

از ماندن کروش استقبال می کنیم
چند روز بعد دوباره وزیر ورزش درباره تیم ملی حرف زد. او به خبرنگاران گفت: «تیم ملی ایران بازی‌های خوبی را به نمایش گذاشت. البته اشکالاتی هم وجود داشت که امیدوارم در دوره‌های آینده با استفاده از نیروهای قوی تر و علمی‌تر این مشکلات مرتفع شود.» او درباره تمدید قرارداد کروش گفت: «او در کارش موفق بود و ما از ماندنش در تیم ملی ایران استقبال می‌کنیم.»

با این لیگ نباید انتظاری بیشتر داشت
و اما یکی از جالب ترین اظهارات وزیر ورزش، این اظهاراتش بود: «نمی توان با لیگ هایی در این کیفیت انتظاری بیشتر از نتیجه حاصل شده داشت.» حرف های او کاملا مشخص است. وزیر حتی گفت: «آن چه که امروزه در جامعه مطرح شده نوع بازی ایران است که کسب وجهه کرده و فرزندان ما فارغ از نتیجه، تلاش کردند تا بازی خوبی ارائه دهند.»

تکلمه
مرور این حرف ها نشان می دهد وزیر ورزش تازه بعد از یکسال فهمیده ایران در جام جهانی بازی های بدی انجام داده و در واقع هیچ کاری نکرده است! او چه در ایام جام جهانی و چه بعد از آن، از تیم ملی و کروش تعریف می کرد اما به ناگهان همه چیز را فراموش کرد و تبدیل به منتقد شماره یک مربی پرتغالی پرتغالی شد. تغییر موضع 180 درجه ای، معمای بزرگی است که هنوز کسی پاسخی برایش نیافته است.

 

252 41

 

کد N813996

وبگردی