آفتاب
یوسفیان ملا:

بازداشت 10 بدهکار بانکی زمینه تسویه بدهی سایر بدهکاران را فراهم می‌کند

بازداشت 10 بدهکار بانکی زمینه تسویه بدهی سایر بدهکاران را فراهم می‌کند

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تاکید بر لزوم تفکیک بدهکاران بانکی که بدون سپردن وثیقه‌های لازم تسهیلات کلان دریافت کرده‌اند از تولیدکنندگانی که شرایط بازار آنها را دچار بدهی کرده گفت که بازداشت 10 بدهکار بانکی از سوی دستگاه قضایی در تسویه بدهی سایر بدهکاران بانکی موثر خواهد بود.

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: تا مدتی قبل می‌گفتند برخوردها با بدهکاران بانکی قاطع نیست حالا هم که برخوردها قاطع شده خیلی‌ها ممکن است بگویند بازداشت اینها چه سودی داشته در حالیکه پول‌ها برنگشته است؛ ما هم زمانی می‌گفتیم اگر خدای نکرده بابک زنجانی را اعدام کنید تکلیف پول‌ها چه می‌شود بنابراین اول باید بگذاریم افراد حساب‌شان را پس بدهند و مجازات در پایان اعمال شود.

وی افزود: عده‌ای از بدهکاران بانکی کسانی هستند که تسهیلات کلانی دریافت کرده‌اند در حالیکه ضامن و سندی نداشته‌اند و حالا با گردن کلفتی پول را پس نمی‌دهند اما برخی تسهیلات را به شکل قانونی دریافت کرده‌اند و در ادامه شرایط بازار تغییر کرده و باعث شده دیون آنها معوق شود، به نظر می‌رسد باید با این افراد کنار آمد اما با کسانی که با گردن کلفتی ده‌ها و صدها میلیون تومان وام گرفته‌اند و ضامن ندارند و این پول را در ارز، سهام و سکه و در جایی ضد اشتغال به کار برده‌اند باید برخورد شود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: خیلی از بدهکاران بانکی کسانی هستند که حق‌شان نبوده این وام‌های کلان را دریافت کنند. اینها وثیقه‌ای هم نسپرده‌اند و باید به زندان بروند و سایر اموال‌شان هم توقیف شود اما حساب اینها از کسانی که بر اثر تحریم و شرایط اقتصادی در کار تولیدشان دچار مشکل شده‌اند باید جدا شود و با هر کدام برخورد متناسبی صورت گیرد.

یوسفیان ملا اضافه کرد: کسانی که با گردن کلفتی و وابستگی به جریانات سیاسی تسهیلات کلان دریافت کرده‌اند تحمل زندان را ندارند و وقتی قاطعیت دستگاه قضا را می‌بینند این قاطعیت می‌تواند در تسویه بدهی این افراد موثر واقع شود.

انتهای پیام

کد N813913

وبگردی