آفتاب

حجت الاسلام تقوی: نشستهای همدلی اصولگرایان هدف انتخاباتی ندارد

حجت الاسلام تقوی: نشستهای همدلی اصولگرایان هدف انتخاباتی ندارد

ایرنا نوشت:

حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی ، شامگاه چهارشنبه در همایش همگرایی اصولگرایان در اردبیل افزود : بعضی افراد وابسته به تعدادی از جریان های سیاسی با سیاه نمایی چنین القاء می کنند که تشکیل نشست ها و همایش های مختلف ازسوی این شورا به منظور تخریب دولت انجام می شود اما با صراحت اعلام می کنم که به تبعیت از رهبری معظم از دولت تدبیر و امید حمایت می کنیم.

وی اظهار کرد : چون پیرو و مطیع اوامر و منویات مقام معظم رهبری هستیم و ایشان با قاطعیت پشتیبانی خودشان را از دولت اعلام نموده اند ، هرچند اگر کاندیدای مورد حمایتمان در انتخابات ریاست جمهوری هم پیروز نشده ، انصاف نیست که مخالف اقدام ها و برنامه های خوب دولت باشیم.

وی در عین حال تصریح کرد که به بعضی ضعف ها و کاستی های موجود در کشور به شکل منصفانه نقد داریم و در مواردی از روی خیرخواهی و دلسوزی تذکرهایی به دولت و مسوولان کشور می دهیم.

او ادامه داد : هر جا یک مدیر دولتی به صورت مخلصانه و دلسوزانه برای رفع مشکل ها و نیز رساندن کشورمان به عزت و پیشرفت تلاش می کند با قاطعیت دستش را می گیریم و از تریبون نماز جمعه سراسر کشور هم قدردانی و حمایتمان را از آن مسوول اعلام می داریم.

وی همچنین بر اینکه هدف شورای سیاست گذاری اصولگرایان از برپایی نشست ها و همایش ها در کشور به هیچ وجه جنبه انتخاباتی ندارد، تاکید کرد : ایجاد همگرایی و وحدت بین نیروهای ارزشی و معتقد به آرمان های نظام ، دعوت از چهره های مطرح اصولگرایی ، ممانعت از پراکندگی آنان و جلوگیری از اختلاف ها از اهداف اصلی ما در برپایی اینگونه برنامه ها در تهران و استان های مختلف کشورمان می باشد.

وی افزود : اکثر نشست ها و همایش هایی که ازسوی این شورا برگزار می شوند به واسطه رفع بعضی اختلاف ها میان نیروهای ارزشی و اصول گرا و نیز در ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی به دولت کمک می کند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد : معتقدم که مقام معظم رهبری از حاکمیت جو همگرایی میان نیروهای ارزشی و مخلص و نشستن نیروهای مومن و متعهد در کنار همدیگر خرسند می شوند و باتوجه به این که از وظایف مهم اصولگرایی حمایت از رهبری و ولایت فقیه است این اهداف را در اولویت برنامه هایمان قرار داده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی، در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به این که بعضی ها شبهه هایی مطرح می کنند که به اصطلاح پشت این حرکت ها چه مقام ها و شخصیتهای سیاسی ایستاده اند؟ گفت : با صراحت اعلام می دارم که در قید هیچ حزب و جناحی نیستیم و با هیچ فرد و جریانی پیمان نبسته ایم و همیشه گفته ام و بازهم اعلام می دارم که مقلد مقام معظم رهبری هستیم و بر اجرای منویات ایشان تلاش می کنیم.

وی در باره نشست ها و همایش های اصولگرایان بیان کرد: ما در این مراسم ها صندلی های مجلس شورای اسلامی را تقسیم نمی کنیم بلکه همانگونه که گفتم هدف اصلی مان ایجاد همگرایی و وحدت در بین تمام اصولگرایان است چراکه تشتت آنان را به ضررمردم و میهن اسلامی می دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ، با طرح این موضوع که بعضی افراد می گویند چنین نشست هایی ممکن است در آینده در انتخابات به نفع یک جریان سیاسی تمام شود تصریح کرد : چنین چیزی ممکن است اما اگر قرار بر این است که دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری نکنیم به خاطر آن که ممکن است در آینده روی یک جریان سیاسی تاثیرگذار باشد در این صورت باید دولت نیز هیچ برنامه ای را اجرا نکند و دست به هیچ اقدامی نزند چراکه ممکن است در آینده به نفع و یا ضرر یک جریان خاص تمام شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در ابتدای شروع حرکت ما بعضی از چهره های مطرح اصولگرایی کشور در نشست هایی که برای این منظور تشکیل می دادیم با این استدلال که دیگر اصولگرایی شکست خورده و تاریخ مصرف آن تمام شده است از ما می خواستند این واژه را از عنوان مان حذف کنیم، تصریح کرد : با قاطعیت به این عزیزان اعلام داشتم و در اینجا نیز اعلام می کنم که اصولگرایی اصطلاحی نیست که بتوان آن را از نیروهای انقلابی ، ولایی و ارزشی جدا کرد چراکه پایه فرهنگی ، اعتقادی و فکری دارد و متعلق به یک جریان خاص نیست.

 

 

1717

کد N813868

وبگردی