آفتاب
نوبخت خبر داد:

۱۳۵۰ میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش افزوده شد

۱۳۵۰ میلیارد تومان به اعتبارات آموزش و پرورش افزوده شد

قزوین- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: با نگاه مثبت دولت در حل مشکلات معلمان علاوه بر ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبارات سال جاری مبلغ ۱۳۵۰ میلیارد تومان دیگر به بودجه آموزش و پرورش اضافه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت چهارشنبه شب در همایش تجلیل از معلمان نمونه کشوری، استانی و منطقه ای استان قزوین که در سالن تربیت معلم شهید رجایی برگزار شد اظهار داشت: تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت ایجاب می کند تا مسئولان کشوری در مناطق مختلف میان مردم حضور پیدا کنند که امروز مفتخریم به نمایندگی از رئیس جمهور در جمع معلمان حضور یافته ایم تا از آنها تجلیل کنیم.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: مفتخرم به عنوان یک معلم اعلام کنم که وزیر آموزش و پرورش در هیئت دولت تنها نیست و اینجانب نیز از حقوق شما با جدیت دفاع می کنم و امیدواریم با نگاه مثبت دولت گامی در مسیر حل مشکلات معیشتی و رفاهی معلمان برداریم.

نوبخت تصریح کرد: در سال جاری درآمدهای دولت از منابع ارزی به ۲۴ میلیارد دلار رسید در حالی که در سال ۹۰ این میزان بالغ بر ۱۲۰ میلیارد دلار بود اما  به رغم همه محدودیت های مالی که دولت با آن روبروست اعتبارات آموزش و پرورش را دوبرابر کردیم.

وی گفت: در سال ۹۰ اعتبارات آموزش و پرورش در کنار درآمد بالای نفتی حدود ۱۲ هزار میلیارد دلار بود اما دولت با تحمل همه مشکلات امسال اعتبار این وزارتخانه را ۲۴ هزار میلیارد تومان تعیین کرد.

معاون رئیس جمهوری یادآورشد: در سال گذشته این اعتبار ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و در شرایطی که اعتبار سایر دستگاهها ۸۰ درصد محقق شد در آموزش و پرورش ۱۱۰ درصد تخصیص داشتیم که بیانگر توجه ویژه دولت به معلمان است.

نوبخت گفت: نگاه دولت این است که هرچه به آموزش و پرورش اختصاص داده شود حق معلمان و سرمایه گذاری است لذا در کنار رتبه بندی معلمان یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر هم به این بودجه اضافه شده است.

وی اضافه کرد: در سال آینده هم سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش اضافه خواهد شد که این ارقام می تواند گره گشای مشکلات باشد.

نوبخت تصریح کرد: معلمان در تربیت نسلی که آینده کشور را می سازند نقش آفرین هستند و همه ما در برابر این گروه سر تعظیم فرود می آوریم و آماده ایم آنچه در توان داریم برای تقویت جایگاه فرهنگیان بکار گیریم و در خدمت معلمان باشیم.

مشکلات معلمان استان قزوین رسیدگی می شود

رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور اظهارداشت: در هفته آینده ضمن دعوت از استاندار و نمایندگان استان قزوین در نشستی با وزیر آموزش و پرورش مشکلات معلمان استان قزوین را مورد بررسی قرار می دهیم و رسیدگی به برخی درخواستها مانند تکمیل اردوگاه دانش آموزی در دستور کار قرار خواهد گرفت که امیدواریم دستاورد خوبی برای فرهنگیان استان قزوین داشته باشد.

رسیدگی به وضعیت اردوگاه یانس آباد کلید خورد

نوبخت با اعلام این که از این اردوگاه اطلاعات زیادی ندارد گفت: برای نشست هفته آینده پیشنهاد می شود اطلاعات مناسبی از این اردوگاه و نیازهای اعتباری برای تکمیل آن را آماده و ارائه کنید و ما نیز آمادگی داریم پس از برآورد هزینه ها برای تکمیل این مجموعه همکاری لازم را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه با تجلیل از مقام آیت الله باریک بین گفت: شخصیت برجسته آیت الله باریک بین نه فقط در استان قزوین که در استان گیلان هم مورد تکریم و احترام است و عالمی وارسته و افتخار ملی هستند که برایشان آرزوی سلامتی داریم.

در این مراسم به پاس خدمات ارزشمند حضرت آیت الله باریک بین لوح تقدیری به فرزند ایشان حجت الاسلام محمد حسن باریک بین اهداء شد.

کد N813846

وبگردی