آفتاب

ارتش پاکستان هند را به حمایت از تروریسم متهم کرد

ارتش پاکستان هند را به حمایت از تروریسم متهم کرد

ایسنا نوشت:

ارتش پاکستان در انتقاد علنی نادری که می‌تواند باعث افزایش تنش‌ها میان دهلی نو و اسلام آباد شود، آژانس اطلاعات هند را به تحریک تروریسم در پاکستان متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اتهام پس از آن مطرح شد که فرماندهان ارشد ارتش هند در مقر ارتش در شهر راولپندی دیدار کرده تا حمله‌ای به شبه نظامیان در شمال غرب کشور و دیگر مسائل امنیتی را بررسی کنند.

ارتش پاکستان در بیانیه خود گفت: در این کنفرانس به مشارکت مرکز تحلیل و تحقیقات هند، بازوی اطلاعات خارجی‌اش در تحریک تروریسم در پاکستان توجه ویژه شد.

از آنجایی که افسران ارتش پاکستان اغلب به صورت غیرعلنی هند را به مداخله متهم می‌کنند، بسیار نادر است که ارتش پاکستان در بیانیه‌ای رسمی آژانس جاسوسی هند را متهم کند.

هند و پاکستان از سال 1947 میلادی سه بار با یکدیگر جنگید‌ه‌اند که دو بار آن بر سر منطقه کشمیر بوده است.

پاکستان معتقد است هند از جدایی طلبان ایالت بلوچستان و همچنین شبه نظامیانی که با دولت می‌جنگند، حمایت می‌کند.

هند مداخله در پاکستان را رد می‌کند اما اسلام آباد را به حمایت از شبه نظامیانی که در هند دست به حمله می‌زنند و در کشمیر هند می‌جنگند، متهم می‌کند. هند همچنین پاکستان را به حمایت از طالبان افغانستان متهم کرده است؛ اتهاماتی که پاکستان آن‌ها را رد می‌کند.

یکی از مقامات پاکستانی مطلع از نشست فرماندهان گفت، آن‌ها درباره آنچه که گمان می‌کنند مداخله هند در ناآرامی‌های بلوچستان است، مذاکره کردند.

وی افزود: به طور یکپارچه احساس می‌شود که هند در حال تامین انواع حمایت‌ها از دشمنان پاکستان است. اسنادی نیز برای ثابت کردن این مساله وجود دارد. تمامی شواهد آشکار است و ما به زودی آن‌ها را افشا خواهیم کرد.

وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: مرکز تحلیل و تحقیقات هند یک سازمان دشمن است. این مرکز برای از بین بردن پاکستان و پاک کردن آن از نقشه جهان شکل گرفته است.

52261

کد N813469

وبگردی