آفتاب
آیت الله علوی گرگانی:

جوانان نباید تحت تأثیر شبهات قرار بگیرند

جوانان نباید تحت تأثیر شبهات قرار بگیرند

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان زمینه سازی برای جلوگیری از انحراف جوانان را ضروری عنوان کرد و گفت: باید به جوانان به گونه‌ای آموزش داده شود که تحت تأثیر شبهات قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی سیدمحمد علی علوی گرگانی ظهر چهارشنبه در دیدار اعضای واحد دانشجویی بنیاد حضرت مهدی(عج) اظهار داشت: فعالیت در زمینه مهدویت بسیار حساس و مهم است که باید در رسیدن به این هدف مقدس تلاش بسیاری شود.

وی با تأکید بر اینکه خداوند وعده‌های خود را عملی خواهد کرد، افزود: اگر فردی در راه رضای خدا تلاش کند خداوند نیز او را کمک خواهد کرد و راه را برای رسیدن به موفقیتش هموار می‌کند.

استاد برجسته حوزه بیان کرد: هدف افرادی که در زمینه مهدویت فعالیت می‌کنند هدایت جوانان است.

وی ادامه داد: برخی بدون پشتوانه مالی در زمینه مهدویت فعالیت می‌کنند که هدفشان تنها رضای خداوند و جلوگیری از انحراف جوانان از مسیر حق است.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: خداوند می فرمایند هر کس برای من کاری انجام دهد از وی دستگیری می‌شود و عاقبت خوبی خواهد داشت.

وی گفت: منحرفان از راه اسلام تمام تلاش خود را برای انحراف جوانان بکار بسته‌اند و تنها برای دنیای خود تلاش می‌کنند در حالی که آخرت خود را از دست داده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید زمینه را برای جلوگیری از انحراف جوانان فراهم کرد، افزود: در هر مقطعی از زمان گروهی در برابر اسلام می‌ایستند بنابراین باید مراقب سنگر اسلام باشیم و جوانان را هدایت کنیم.

وی تصریح کرد: باید به جوانان به گونه‌ای آموزش داده شود که تحت تأثیر شبهات قرار نگیرند و از ابتدا شبهات را دفع کنند زیرا دفع شبهات بسیار آسان تر از رفع آنها است.

آیت الله علوی گرگانی گفت: متأسفانه یکی از مشکلات جامعه وجود شبهات بسیار میان جوانان است که برای جلوگیری از این امر باید روحیه تقوا و خداشناسی در میان جوانان تقویت شود.

کد N813444

وبگردی