آفتاب
در واکنش به فعالیت‌های دریایی چین انجام می‌شود؛

ژاپن در تدارک استقرار پرسنل نظامی در جزایر جنوبی

ژاپن در تدارک استقرار پرسنل نظامی در جزایر جنوبی

ارتش ژاپن در نظر دارد تا 600 پرسنل نظامی را در جزایر جنوب غربی خود در دریای چین شرقی مستقر کند؛ اقدامی که گفته می‌شود برای مقابله با قدرت‌نمایی چین در این محدوده اعمال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ان اچ کی، وزارت دفاع ژاپن قصد دارد تا یگان‌های نیروهای زمینی خود را در جزایر میاکو و ایشیگاکی در جنوب غرب اوکیناوا مستقر کند و منابع دولتی ژاپن می‌گویند که این اقدام در واکنش به افزایش فعالیت‌های دریایی کشتی‌های چینی در اقیانوس آرام در نزدیکی جزایر مورد نظر انجام می‌شود. حدود 600 پرسنل نظامی مسلح به موشک‌های سطح به کشتی در جزایر مذکور مستقر خواهند شد.

میاکو و ایشیگاکی در میان جزایر دیوکیو قرار دارند؛ زنجیره‌ای از جزایر آتشفشانی در قسمت جنوب غربی جزایر اصلی ژاپن. بزرگترین جزیره این منطقه اوکیناوا است و جزایر مورد مناقشه سنگاکو نیز بخشی از این زنجیره محسوب می‌شود و چین روی آن ادعا دارد.

براساس گزارش رسانه‌ها، آکیرا ساتو، وزیر دفاع ژاپن قصد دارد به زودی به این دو جزیره سفر کند و هدف از سفرش جلب حمایت ساکنان محلی است و در همین حال وزارت دفاع ژاپن حمایت‌های مالی مورد نیازش از جمله هزینه تامین اراضی مورد نیاز را برای سال آتی مالی که آوریل 2016 آغاز می‌شود، درخواست می‌کند.

علاوه بر این پایگاه خبری ان اچ کی گزارش داد، تا پایان مارس وزارت دفاع ژاپن در نظر دارد تا یک یگان نظارت ساحلی که به رادار مجهز است، در جزیره یوناگونی مستقر کند. این جزیره بخشی از مجمع الجزایر یائه‌یاما در جزیره ریوکیو است.

انتهای پیام

کد N813406

وبگردی