آفتاب

جزئیات سرقت از صرافی خیابان منوچهری/متهم اصلی تحت تعقیب اینترپل

جزئیات سرقت از صرافی خیابان منوچهری/متهم اصلی تحت تعقیب اینترپل

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با حضور در محل سرقت از صرافی عماد در خیابان منوچهری جزییات این سرقت را تشریح کرد و گفت :متهم اصلی از طریق اینترپل در حال ردیابی است .

به گزارش خبرنگار  مهر ، سرهنگ عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی فاتب ظهر امروز در جریان بازسازی صحنه سرقت صرافی عماد در خیابان منوچهری تهران با اشاره به جزییات این سرقت در جمع خبرنگاران گفت : ۱۳ فروردین سال جاری صاحب یک مغازه صرافی متوجه سرقت از طریق ایجاد سوراخ در دیوار پشتی مغازه و ۳ دیوار ملک‌های مجاور شده و موضوع را به پلیس گزارش می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی فاتب تصریح کرد: ماموران پلیس به سرعت در سر صحنه حاضر شده و تحقیقات را شروع می‌کنند و از طریق شواهد متوجه سوراخ شدن دیوارهای ملک‌های مجاور و در نهایت دیوار صرافی مورد نظر و بریدن گاوصندوق و تخلیه محتویات می‌شوند.

وی ادامه داد: سارقان حافظه دوربین‌ها را پاک کرده و دوربین‌ها را به سرقت برده بودند اما به توجه به لطف خدا و ماموران پایگاه نهم ، ماموران موفق به شناسایی دو نفر سارق در این زمینه می‌شوند که یکی از آنها به خارج از کشور متواری شده بود و نفر بعدی را دستگیر می‌کنند.

این مقام ارشد آگاهی تهران به اقرار متهم دستگیر شده پرداخت و گفت: متهم اقرار کرد با توجه به تعطیلات نوروز و در طول ۳ روز اقدام به سوراخ کردن دیوار کرده و سرقت را انجام داده‌اند، یعنی ۸ فروردین‌ماه سرقت را شروع کرده و روز ۱۲ این سرقت به پایان رسید.

سرهنگ محمدیان به کشف بخش زیادی از اموال مسروقه اشاره کرد و افزود: طبق اظهارات مالباخته مقداری ارز خارجی، انواع سکه به همراه پول داخلی که مجموعاً ۷۵۰ میلیون تومان می‌شد به سرقت رفته بود و حدود ۶۰۰ میلیون تومان از سارق کشف شد.

این مقام ارشد آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: نفر دیگر متواری است و تلاش در جهت شناسایی محل اختفاء وی در دستور کار است حتی پلیس اینترپل نیز وارد شده است چرا که متهم دستگیر شده که پسرخاله نفر متواری است اظهارداشته وی به آمریکا گریخته است و پلیس اینترپل در حال رسیدگی به پرونده برای بازگرداندن متهم فراری است .

وی با اعلام اینکه از زمان اعلام وقوع سرقت تا زمان دستگیری متهمان یک ماه زمان صرف شد گفت :با توجه به بررسی های کارشناسی نیروهای اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این سرقت کاملا برنامه ریزی شده ودقیق انجام شده بود و سارقان با از بین بردن فیلم دوربین های مدار بسته مغازه های اطراف به خیال خود همه راه های شناسایی شدن را برای ماموران سد کرده بودند.

وی با اعلام دقیق جزییات سرقت گفت: این دو سارق ۳ دیوار را سوراخ کرده و وسایل برش لازم برای گاوصندوق را نیز به همراه داشتند و کاملاً حرفه‌ای عمل کرده‌اند و مسلماً از فیلم‌های خارجی در این زمینه الگو گرفته‌اند.

یکی از افسران پرونده سرقت از صرافی عماد نیز درصحنه بازسازی سرقت اظهارداشت که سارق اصلی چند مغازه پایین تر از صرافی عماد مغازه داشته و با اقدامی برنامه‌ریزی شده به این سرقت دست زده است چرا که ابتدائاً دیوار ۷۰ سانتی مغازه را از طریق مغازه متروکه‌ای که در جنب این صرافی است سوراخ کرده، سپس دوربین‌ها را برداشته و در نهایت گاوصندوق ۷۰۰ کیلویی را با استفاده از دستگاه فرز سوراخ کرده است و محتویات را به سرقت برده است.

کد N813379

وبگردی