آفتاب

تخریب روستاهای فلسطینی ادامه دارد

تخریب روستاهای فلسطینی ادامه دارد

یکی از دادگاه‌های عالی رژیم صهیونیستی درخواست توقف تخریب یکی از روستاهای فلسطینی در کرانه باختری را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری راشا تودی، فعالان ابراز نگرانی کرده‌اند که بیرون کردن 340 ساکن این روستا که 30 سال است برای حقشان درخصوص این زمین‌ها مبارزه می‌کنند، می‌تواند یک فاجعه باشد.

روستای «سوسیا» در جنوب تپه‌های «حبرون» از سوی اداره مدنی رژیم صهیونیستی غیرقانونی توصیف شده است.

ساکنان این روستا ادعای مالکیت بر این زمین‌ها را دارند اما قادر نیستند به مجوزهای مناسب برای ساخت هرگونه خانه در این زمین‌ها دست یابند.

دادگاه عالی عدالت حکمی را صادر کرده و درخواست خاخام‌های حامی حقوق بشر و ساکنین روستای سوسیا برای جلوگیری از تخریب برنامه‌ریزی شده را رد کرد.

این دادگاه معتقد است، راه‌حل‌های جایگزینی برای فلسطینی‌هایی که در این منطقه زندگی می‌کنند، وجود دارد.

یکی از این خاخام‌ها گفت: غیرعادی است که تل آویو با دستور توقف موقت مخالفت کند. این مساله گمانه‌زنی‌های ما را درخصوص اینکه آنها قصد دارند روستای سوسیا را پیش از هرگونه حکم رسمی دادگاه، تخریب کنند، تشدید می‌کند.

یکی از وکلای این روستا گفت، اسرائیل می‌خواهد این روستا را به «منطقه B» کرانه باختری منتقل کند و آن را از «منطقه C» خارج کند.

براساس توافقنامه‌های 1993 اوسلو، کرانه باختری به سه منطقه، یعنی منطقه A، منطقه B و منطقه C تقسیم شده است. منطقه A توسط فلسطینی‌ها حفظ و اداره می‌شود در حالی که منطقه C تحت کنترل کامل رژیم صهیونیستی است. در منطقه B تشکیلات خودگردان فلسطین مسوولیت اداره آن و نیروهای اسرائیلی مسوولیت تامین امنیت را به عهده دارند.

انتهای پیام

کد N813374

وبگردی