آفتاب
سالک:

مقابله با آسیب‌های اجتماعی حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

مقابله با آسیب‌های اجتماعی حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه گسترش آسیب‌های اجتماعی هشداری برای مسوولان است، گفت: راهکار مقابله با تهدیدات اجتماعی و فرهنگی مسوولیت پذیر بودن همه دستگاه‌ها و نهادهای مسوول است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ حجت‌الاسلام احمد سالک با بیان اینکه پیشگیری، کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از اساسی ترین موضوعات به شمار می آید، خاطر نشان کرد: به همین دلیل کارگروهی برای مقابله با آسیب های اجتماعی متشکل از دستگاه های مسوول در این زمینه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اقدامات صورت گرفته، آسیب های فرهنگی و اجتماعی در 80 محور تقسیم بندی شده‌اند، گفت: هر محور بر اساس حیطه کاری به دستگاه و مجموعه‌ای مشخص واگذار شده است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کنترل و مقابله با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی نیازمند حمایت و پشتیبانی همه دستگاه‌های متولی است، افزود: هیچ سازمان و مجموعه‌ای از جمله شهرداری تهران و سازمان بهزیستی به تنهایی نمی‌تواند زحمت این مسئله را به دوش بکشد.

وی بر ضرورت و اهمیت مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی تاکید و تصریح کرد: از جمله راه های مقابله با این معضلات تهیه نقشه و مهندسی فرهنگی در این زمینه است که در شورای عالی انقلاب فرهنگی دستور العمل، راهبرد و راهکارهای مقابله در قالب مهندسی فرهنگی به تصویب رسیده است.

سالک، اجرای مهندسی فرهنگی را محور و سند اصلی مقابله با آسیب های اجتماعی دانست و گفت: در مقابله با آسیب های اجتماعی باید شاهد ورود جدی وزارتخانه های بهداشت و درمان، تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عرصه باشیم.

به گفته رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران باید برای مقابله با آسیب های اجتماعی از سوی مجموعه ها و وزارتخانه های مختلف از جمله بهداشت و درمان برای رسیدگی به بیمارها و درمان آسیب دیدگان و همچنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای کارآفرینی و اشتغال زایی این افراد مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرد.

وی آسیب‌های اجتماعی را مشکل و معضل بسیار جدی برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه به آسیب های موجود از جمله کارتن خواب‌ها، معتادان، متکدیان و زنان و کودکان خیابانی معضل دیگری به نام آسیب های فضای مجازی نیز با برنامه ریزی های دشمنان افزوده شده است.

سالک، افزایش طلاق و مصرف مواد مخدر را مهمترین معضلات ناشی از آسیب های اجتماعی برشمرد و گفت: باید هرچه سریعتر بین دستگاه های مسوول در زمینه مقابله با آسیب های اجتماعی مانند دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سازمان بهزیستی، استانداری و سایر مجموعه‌ها، هماهنگی های لازم شکل گیرد.

انتهای پیام

کد N813329

وبگردی