آفتاب

خطری که از نظر حزب‌الله لبنان کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن را تهدید می کند

خطری که از نظر حزب‌الله لبنان کشورهای عراق، سوریه، لبنان و یمن را تهدید می کند

ایسنا نوشت:

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان با بیان اینکه جنگ علیه یمن جنگ فتنه‌ها و تکفیر علیه اراده مردم مسلمان این کشور است، گفت: امروزه یک خطر واحد عراق، سوریه، لبنان و یمن را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، نبیل قاووق، معاون رئیس شورای حزب‌الله بنا به مسوولیت ملی خود با تروریست‌ها در مناطق کوهستانی اطراف القلمون و عرسال می‌جنگد چراکه ما از وطن و خانواده خود حمایت می‌کنیم و پیروزی‌هایی را علیه تکفیری‌ها رقم خواهیم زد و در واقع نتیجه جنگ آتی پیروزی جدید برای لبنان خواهد بود.

وی تاکید کرد: تروریسم تکفیری به واقعیتی تبدیل شده که لبنان را تهدید می‌کند در آغاز برخی وجود داعش، القاعده و النصره را در لبنان انکار می‌کردند اما پس از اینکه نظامیان لبنانی ربوده شدند این افراد فهمیدند که تهدید علیه لبنانی‌ها ادامه دارد. هیچ کسی نمی‌تواند وجود این تهدید را نادیده بگیرد. مسوولیت ملی ما در مقابله با اشغالگری اسرائیل اکنون ما را واداشته تا با تکفیری‌ها نیز مقابله کنیم.

قاووق خاطرنشان کرد: خطری که عراق، سوریه، لبنان و یمن را تهدید می‌کند یکی است اما فرق این است که تروریست‌ها در سوریه، لبنان و عراق به نیابت می‌جنگند اما در یمن عربستان خود به طور مستقیم جنگ به راه انداخته است و برای جهان اسلام بسیار دردناک است که عربستان سرمنشأ تروریسمی شده که تمامی کشورها را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اکنون نقاب‌ها افتاده و واقعیت‌ها روشن شده است جنگ علیه یمن جنگ اعراب و ایران یا شیعه و سنی نیست بلکه جنگ کینه‌ها، فتنه‌ها و تکفیر علیه اراده مردم مسلمان یمن است چراکه حملات عربستان به یمن مثل اقدامات داعش و القاعده در این کشور است.

26149

کد N813288

وبگردی