آفتاب

وزیر دفاع قطر: مداخله زمینی در یمن فعلا در دستورکار نیست

وزیر دفاع قطر: مداخله زمینی در یمن فعلا در دستورکار نیست

وزیر دفاع قطر با اعلام اینکه نیروهای نظامی این کشور در خدمت عربستان است، تاکید کرد که دوحه در هر اقدامی علیه یمن در کنار ریاض می‌ماند اما در شرایط کنونی دخالت زمینی در دستور کار ائتلاف قرار ندارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمد بن علی العطیه، وزیر دفاع قطر در گفت‌وگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط گفت: همانطور که قطر از عملیات "طوفان قاطع" حمایت کرد در عملیات "احیای امید" نیز با عربستان و دیگر کشورهای عضو ائتلاف عربی نیز همکاری می‌کند.

العطیه افزود: نیروی هوایی قطر، هماهنگ با اتاق فرماندهی عملیات در عربستان، در میدان جنگ مشغول انجام عملیات است و تا محقق شدن همه اهداف تعیین شده توسط ائتلاف، قصد عقب کشیدن نیروهای خود را ندارد.

وزیر دفاع قطر در خصوص امکان آغاز حمله زمینی به یمن نیز گفت: مداخله زمینی در یمن در شرایط کنونی مطرح نیست. پیش از هر گام جدیدی که در یمن برداشته شود، مشورت‌های فشرده‌ای میان کشورهای عضو ائتلاف انجام خواهد شد.

وی در تلاش برای مخفی کردن اختلافات ریاض و دوحه خاطرنشان کرد: قطر با تمام تجهیزات و نیروهای خود منتظر یک اشاره از سوی برادران عربستانی‌اش است تا وارد جنگ شود. هرگونه خطر علیه ریاض خطر برای قطر و دیگر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N813152

وبگردی