آفتاب

کروز کنترل پیشرفته و متفاوت در خودروهای پورشه

کروز کنترل پیشرفته و متفاوت در خودروهای پورشه

سیستم های کروز کنترل می توانند یکی از بهترین سیستم هایی باشند که رانندگان به آن نیاز دارند اما پورشه این سیستم را متحول کرده تا اولین شرکتی باشد که به سیستم متفاوتی در این رابطه دست پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیستم کروز کنترل (Cruise Control) یا به عبارتی سیستم تثبیت کننده سرعت خودرو برای سهولت در رانندگی در بزرگراه‌ ها و مسیرهای باز استفاده می شود. این سیستم، ابزاری برای ثابت نگه داشتن سرعت خودرو حین رانندگی در سطح جاده‌ها، بزرگراه‌ها یا اتوبان‌هاست. برای مثال، اگر راننده بخواهد سرعت را روی ۱۲۰ کیلومتر برساعت ثابت نگه دارد، با فعال سازی کروز کنترل می‌ تواند این کار را انجام دهد.

در حال حاضر، سیستم های کروز کنترل در خودروهای امروزی نصب می شوند اما تنها قادر به تشخیص احتمال برخورد و تصادف و همینطور ترمز خودکار هستند. اما این سیستم در خودروهای مختلف به شکل متفاوتی ظاهر و استفاده می شود. اما اکنون پورشه به فناوری جدیدی دست پیدا کرده که تا پیش از این در اختیار هیچ کمپانی نبوده است.

سیستم متفاوت «InnoDrive» می تواند در تمام لحظات رانندگی شتاب ۰.۷g را حفظ کند. شتابی که تنها مختص به رانندگان پورشه خواهد بود. این فناوری جدید برای شناسایی پیچ ها و ذخیره اطلاعات آنها در پایگاه داده های خودرو استفاده می شود. ذخیره این اطلاعات به راننده کمک می کند تا تصاویر سه بعدی و متفاوتی را از جاده ها و بزرگراه ها در اختیار داشته باشد تا سیستم کروز کنترل بتواند به تنظیم سرعت ماشین برای شتابی کمتری از ۰.۵g دست پیدا کند. با کمک این سیستم دیگر نیازی نیست تا راننده در پیچ ها کنترل خودرو را به دست بگیرد.

InnoDrive به راننده اجازه می دهد تا بیشترین سرعت را با کمترین مصرف سوخت تجربه کند.

کد N813090

وبگردی