آفتاب

حمایت قانونگذاران فرانسوی از لایحه جنجالی جاسوسی در این کشور

حمایت قانونگذاران فرانسوی از لایحه جنجالی جاسوسی در این کشور

قانونگذاران فرانسوی از یک لایحه‌ جنجالی جاسوسی در این کشور حمایت و آن را تصویب کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قانون اجازه می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه وسایل تسهیل جاسوسی را مستقر کنند. البته این لایحه با مخالفت گروه‌های حقوق بشری، برخی چپ‌گراها و برخی از اعضای حزب حاکم سوسیالیست فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه همراه بوده چون به آژانس‌های و سرویس جاسوسی و اطلاعاتی فرانسه این امکان را می‌دهد که به راحتی به نصب میکروفن و دوربین‌های مخفی و سایر تجهیزات برای جاسوسی آسان بپردازند.

با وجود مخالفت‌ها از سوی گروه‌های حقوق بشری که نگران جاسوسی گسترده هستند، این لایحه با 438 رای موافق و 86 رای مخالف در مجلس سفلی پارلمان فرانسه به تصویب رسید. براساس این قانون، مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی به جای تاییدیه قاضی می‌توانند پس از مشورت با یک هیات نظارتی جدید التاسیس دستور به انجام جاسوسی به دهند و در موارد استثنایی، آژانس‌های اطلاعاتی قادرند از تجهیزات جاسوسی که مربوط به ثبت تمام مکالمات تلفنی، اینترتی و پیامکی است اقدام کنند.

"مانوئل والس"، نخست وزیر فرانسه نیز از این قانون حمایت کرده وآن را برای مقابله با فعالیت‌های تروریستی حیاتی دانست و این مساله را رد کرد که این قانون نوع دیگری از قانون مهین پرستی آمریکاست که در پی حملات 11 سپتامبر 2001 در خاک ایالات متحده به تصویب رسید. وی گفت: این لایحه که چارچوبی را برای فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی فراهم می‌کند ،به آن‌ها اختیارات بیشتری برای مقابله با تروریسم‌ و جرایم جدی می‌دهد. مجلس علیای پارلمان فرانسه در ژوئن به این لایحه رای می‌دهد.

انتهای پیام

کد N812956

وبگردی