آفتاب
با حضور ناصر فکوهی،

نشست تخصصی «شخصیت ایرانی از واقعیت تا تخیل» برگزار می­ شود

نشست تخصصی «شخصیت ایرانی از واقعیت تا تخیل» برگزار می­ شود

نشست تخصصی «شخصیت ایرانی؛ از واقعیت تا تخیل» در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می­ شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست تخصصی «شخصیت ایرانی از واقعیت تا تخیل» روز چهارشنبه ۹۴/۲/۱۶ از ساعت ۱۴ تا ۱۵:۳۰ و با حضور دکتر ناصر فکوهی در پژوهشگاه برگزار می ­شود.

در این نشست، مفهوم «شخصیت» در چارچوب نظریه «فرهنگ و شخصیت»،‌ مفهوم هویت در حوزه انسان شناسی،‌ شخصیت و الگوی اروپایی «دولت سازی» و «ملت سازی» و نیز مباحث مربوط به «هویت ایرانی- اسلامی» و مناقشات نظری این موضوع مطرح خواهد شد.

در این نشست تلاش بر آن است تا ریشه های اجتماعی – فرهنگی این مناقشات تحلیل و چشم‌اندازهای پیش‌رو برای تبیین مبحث «شخصیت» ایرانی در قالب‌های نظری و در سیاستگذاری های فرهنگی کشور ارائه شود.

دكتر فکوهی دانشیار گروه انسان‌شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، مدیر وبگاه انسان‌شناسی و فرهنگ و عضو انجمن بین‌المللی جامعه‌شناسی و ایران‌شناسی‌ است.

وی دارای دكترای انسان‌شناسی سیاسی از دانشگاه پاریس و صاحب آثار متعددی در حوزه انسان‌شناسی است. از مهم‌ترین تألیفات وی می‌توان به کتاب‌های تاریخ اندیشه و نظریه‌های انسان‌شناسی، انسان‌شناسی شهری، پاره‌های انسان‌شناسی،‌ خشونت سیاسی، نظریات، مباحث، اشکال و راهکارها، اسطوره‌شناسی سیاسی، هنر، اسطوره، قدرت،‌ از فرهنگ تا توسعه، در هزارتوهای نظم جهانی، همسازی و تعارض در هویت و قومیت، توسعه و انسان‌شناسی کاربردی، فرهنگ و زندگی روزمره، انسان‌شناسی هنر:زیبایی، قدرت و اسطوره‌ها از جمله آثار تالیفی دكتر فكوهی است.

وی تاكنون ۲۰ كتاب را نیز ترجمه كرده است؛ انسان‌شناسی سیاسی، امپراتوری نشانه‌ها، درآمدی بر انسان‌شناسی تصویری و فیلم اتنوگرافیک، انسان‌شناسی شناخت در آزمون میدان پژوهش، درسی دربارهٔ درس، انسان‌شناسی، گفت‎وگوهایی دربارهٔ انسان و فرهنگ، درباره تلویزیون و سلطه ژورنالیسم، نشانه‌شناسی ادبی از جمله آثار ترجمه‌ای دكتر فكوهی است.

 

 

کد N812909

وبگردی