آفتاب

موگرینی: تمام طرف‌ها برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای سخت در تلاشند

موگرینی: تمام طرف‌ها برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای سخت در تلاشند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از نقش چین در مذاکرات هسته‌ای با ایران برای تعیین پارامترهای کلیدی برنامه جامع اقدام مشترک تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به چین سفر کرده است درباره‌ نقش این کشور در مسائل مهم بین‌المللی گفت: من به معنای واقعی از نقش چین در جریان مذاکرات هسته‌ای و تعیین پارامترهای کلیدی برنامه‌ جامع اقدام مشترک که ما اکنون بر اساس آنها روی توافق نهایی کار می‌کنیم تشکر می‌کنم.

موگرینی با بیان این که مذاکرات هسته‌ای همچنان ادامه دارد، گفت: تمام طرف‌های مذاکره‌کننده شامل چین مصمم هستند و برای یافتن راه حل‌هایی به منظور دستیابی به یک توافق جامع که ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌ هسته‌ای ایران را تضمین می‌کند به سختی تلاش می‌کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین به روابط دو جانبه میان دو طرف اشاره و تاکید کرد: چین و اتحادیه اروپا روابط ثمربخشی را در زمینه‌ دفاعی و امنیتی آغاز کرده‌اند و می‌توانم بگویم که همکاری استراتژیک دو طرف با هدف برقراری صلح ، موفقیت، رشد و افزایش تعاملات میان مردم که بتواند برای هر دو طرف و همه جهان مفید باشد صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اتحادیه اروپا ایران و گروه 1+5 که توانستند دراوایل ماه آوریل به چارچوب کلی یک توافق هسته‌ای دست پیدا کنند دور بعدی مذاکرات خود را سه شنبه هفته آینده در وین از سر خواهند گرفت.

انتهای پیام

کد N812906

وبگردی