آفتاب

لاوروف: تنزل روابط روسیه و آلمان بر منطقه یورو-آتلانتیک اثر می‌گذارد

لاوروف: تنزل روابط روسیه و آلمان بر منطقه یورو-آتلانتیک اثر می‌گذارد

وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای گفت: روابط متزلزل میان مسکو-برلین نه تنها تاثیر منفی بر دو کشور می‌گذارد بلکه اثر مخربی بر منطقه یورو آتلانتیک (اروپا-آمریکا) خواهد گذاشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با روزنامه هاندلسبلات چاپ آلمان گفت: تنزل روابط میان آلمان و روسیه پیامدهای منفی بر دو کشور و بر منطقه یورو آتلانتیک می‌گذارد. همچنین خطر احیای بی‌اعتنایی‌ها میان آلمان‌ها و روس‌ها وجود دارد.

این دیپلمات‌ ارشد روس همچنان به توافق آتش بس از جنگ دوم جهانی میان شوروی و آلمان اشاره کرد و گفت که این توافق به بهبود روابط استراتژیک و همکاری‌های مشترک میان دو کشور کمک کرده و باعث تحولات موفقیت آمیز و بهبود روابط دو جانبه و ثبات در سراسر اروپا شد.

وی افزود: من مطمئنم که با خواسته‌ای خوب می‌توانیم این اختلافات را از میان برداریم و بار دیگر در مسیر رشد و ترقی گام برداریم. دو کشور این توانایی را دارند که به بهبود روابط در چارچوب "گفت‌وگوی روسیه و آلمان در پترزبورگ"بپردازند.

سرگئی لاوروف گفت: مدیران آلمانی که در روسیه کار می‌کنند نگران تحریم‌های اتحادیه اروپا هستند چون تمایل دارند همچنان در روسیه به فعالیت بپردازند. مواجهه با نیازها و منافع حیاتی و مهم در جوامع تجاری در اتحادیه اروپا، آلمان و روسیه باید نگرانی مشترک مسکو و برلین باشد. مایه تاسف است که برلین برخی از برنامه‌های مهم و پروژه‌های خود را در روسیه به حالت تعلیق درآورده است. ما با جامعه تجاری آلمان به بحث و بررسی خود ادامه می‌دهیم و دورنمای مربوط به همکاری در زمینه‌های پروژه‌های مهم را با آن‌ها به گفت‌وگو می‌گذاریم.

روابط میان مسکو با غرب از زمان الحاق شبه جزیره کریمه و بدتر شدن اوضاع در اوکراین رو به وخامت گذاشته چون غرب، روسیه را عامل این ناآرامی‌ها می‌داند؛ ادعایی که مسکو آن را رد می‌کند.

انتهای پیام

کد N812843

وبگردی