آفتاب

سرقت 50 میلیون دلاری سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان

سرقت 50 میلیون دلاری سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان

دست‌کم 115 تن از پرسنل ارتش آمریکا که در عراق و افغانستان از 2005 مستقر بودند به ارتکاب سرقت، دزدی و انجام جرایم دیگر که خسارت 52 میلیون دلاری در پی داشته، محکوم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مرکز درستی برای عموم گزارش داد، تمامی سربازان آمریکایی که در این فهرست قرار دارند و محکوم شده‌اند، سابقه کیفری و جنایی نداشتند ولی به خاطر این اقدامات از سه ماه تا 17 سال به حبس محکوم شده‌اند.

یکی از مهم‌ترین پرونده‌ها مربوط به سربازانی است که سوخت ارتش آمریکا را به شهروندان افغان می‌فروختند و پول به جیب می‌زدند. سربازان با سرقت سوخت از زمان جنگ افغانستان به خودی خود 15 میلیون دلار به جیب زدند.

یک خودروی حمل سوخت براساس قرارداد هفت روز اجازه داشت تا سوخت را به مقصد برساند حتی اگر رسیدن به مقصد چند ساعت بیشتر طول نمی‌کشید و این کنترل نامناسب باعث شد تا سربازان از این فرصت استفاده کرده و به سرقت سوخت بپردازند. به طوری که در عرض یکسال 800 هزار گالن سوخت ارتش آمریکا توسط پرسنل نظامی به سرقت رفته و به شهروندان افغان فروخته شد.

یکی از زنانی که در این روند همدست بود، گفت که با پر کردن مدارک جعلی به سرقت سوخت توسط پرسنل نظامی ارتش آمریکا کمک کرده است.

همدستان در این جرم اعلام کردند که از یک ماشین حمل سوخت 5 هزار دلار سود خالص به جیب می‌زدند.

یک مورد دیگر دخالت سربازان آمریکایی در سرقت تجهیزات توسط عراقی‌ها از یک پایگاه نظامی و ارایه آنها به عنوان رشوه به کارخانجات محلی است.

علت ارتکاب این جرایم به خاطر مدیریت ضعیف در ارتش، نظارت نادرست، فرهنگ محلی فساد در منطقه و اتکای بیش از حد بر معاملاتی که قابل ردگیری نیستند، محسوب می‌شود.

بازرس کل آمریکا گفته که این موارد تنها وضعیت ظاهری امر را نشان می‌دهد و تقلب‌ها و اقدامات جعلی و جرایم بیشتر دیگری نیز صورت گرفته که هنوز مشخص نشده است.

همچنان 327 مورد تحقیقات درباره جرایم ارتکابی توسط پرسنل نظامی آمریکا از فوریه 2015 در حال انجام است و مقام‌ها بر این باورند که مجموع جرایم میلیاردها دلار باشد.

انتهای پیام

کد N812801

وبگردی