آفتاب
بهمن کشاورز:

طرح استانی شدن انتخابات اعمال حق و اختیار مردم را محدود می‌کند

طرح استانی شدن انتخابات اعمال حق و اختیار مردم را محدود می‌کند

یک حقوقدان با اشاره به طرح استانی شدن انتخابات و استمرار صلاحیت نمایندگان گفت که هر اقدام محدود کننده اعمال حق و اختیار مردم غیرقابل قبول است.

بهمن کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: در خصوص دو طرح استمرار صلاحیت نمایندگان و استانی شدن انتخابات باید گفت هر اقدامی که به نوعی اعمال حق و اختیار مردم را بر انتخاب نمایندگانشان محدود کند، غیرقابل قبول است.

وی گفت: در مورد استمرار صلاحیت که خوشبختانه از جانب شورای نگهبان مردود اعلام شد، از یک سو این طرح با اصول قانون اساسی در خصوص تساوی حقوق مردم مغایرت دارد و از دیگر سو اختیار نظارت شورای نگهبان را منتفی و مخدوش می‌کند.

این حقوقدان تصریح کرد: طرح استانی شدن انتخابات نیز که امیدوارم سرنوشتی مانند طرح قبلی داشته باشد، در تحلیل نهایی باعث می‌شود مردم ناچار به رای دادن به کسانی شوند که آن‌ها را نمی شناسند یا کم می شناسند.

وی افزود: این امر با مفاد اصل 62 قانون اساسی مغایرت دارد و همچنین می‌تواند باعث دائمی شدن مدت نمایندگی برخی از نمایندگان بشود که این هم به مفهوم محدود کردن ابزارهای اعمال حقوق مردم است.

انتهای پیام

کد N812729

وبگردی