آفتاب

محاکمه داماد و برادرزنی که مرد خیاط را کشته اند

محاکمه داماد و برادرزنی که مرد خیاط را کشته اند

داماد و برادرزن که مرد خیاطی را به قتلگاه کشانده بودند، در دادگاه جنایی تهران محاکمه شدند.

ایران نوشت:
داماد و برادرزن که مرد خیاطی را به قتلگاه کشانده بودند، در دادگاه جنایی تهران محاکمه شدند.
27 فروردین ماه سال 93 زن جوانی خود را به پلیس رساند و گفت: دو روز پیش ساعت 5/11 صبح شوهرم به نام «روح‌الله» برای رفتن به کارگاه خیاطی‌ از خانه خارج شد و هرچه چشم به راه ماندم، به خانه برنگشت. چند بار به موبایلش زنگ زدم، وقتی دیدم از دسترس خارج شده است، دلواپس شدم. تا اینکه موبایلش خاموش شد، ابتدا احتمال دادم شاید به خانه دوستانش رفته باشد. وقتی پرس‌و‌جو کردم، دیدم کسی از شوهرم خبر ندارد.وی افزود: سه شبانه‌روز است از گم شدن شوهرم می‌گذرد، نگران هستم که گرفتار سرنوشت بدی شده باشد چرا که قبلاً مرد ناشناسی به تلفن خانه‌مان زنگ زد و وقتی گوشی را برداشتم آن مرد شوهرم را به مرگ تهدید کرد و گفت که با همسر وی رابطه پنهانی دارد. با ادعاهای این زن، تیمی از مأموران پلیس وارد عمل شدند و در کمتر از یک ماه یک مرد همراه برادر زنش با پای خود نزد پلیس رفتند و تسلیم شدند.
«مهدی» که خود و همسرش کارگاه خیاطی دارند در بازجویی‌ها گفت: چند سالی می‌شود که با همسرم به نام «مریم» کارگاه خیاطی داریم و دوزندگی می‌کنیم، اما به دلیل مشکلات خانوادگی بین من و همسرم اختلاف به وجود آمد تا اینکه شاگرد کارگاه به نام روح‌الله متوجه اختلافات‌مان شد. این مرد از من خواست که حق طلاق را به مریم بدهم تا او با من آشتی کند. من هم به توصیه‌های روح‌الله گوش دادم و حق طلاق را به مریم دادم. کار به جایی کشید که همسرم از من جدا شد و بعد متوجه شدم که روح‌الله با مریم ارتباط پنهانی دارد. از آنجا که من عاشق همسرم بودم و او را دوست داشتم، ابتدا به روح‌الله تذکر دادم که از زندگی‌ام فاصله بگیرد اما توجهی نکرد و همیشه ادعا می‌کرد که با همسرم هیچ ارتباطی ندارد و تنها در زندگی ما قصد میانجیگری داشته است.وی افزود: او دروغ می‌گفت، فهمیدم بازی خورده‌ام و به فکر انتقام از روح‌الله افتادم، سپس موضوع را با برادرزنم «امیر» درمیان گذاشتم، نقشه کشیدیم که او را بکشیم.با روح‌الله تماس گرفتم و به او گفتم می‌خواهم او را در جریان مشکلات زندگی‌ام قرار دهم. به این بهانه وی را سر قرار کشاندم، وقتی آمد، او را سوار خودرو کردیم و همراه امیر به بیابان‌های اطراف وحیدیه بردیم. ابتدا امیر بود که وی را غافلگیر کرد و با چاقو ضربه‌ای به روح‌الله زد سپس من با چاقو به او حمله‌ور شدم، چند ضربه زدم و با سنگ نیز چند ضربه به سرش زدیم و چون از قبل قبر برایش آماده کرده بودیم، وی را دفن کردیم. بعد از جنایت دچار عذاب وجدان شدیم و تصمیم گرفتیم با گذشت یک ماه خود را به پلیس معرفی کنیم.
در دادگاه
صبح دیروز این دو مرد خشن به خاطر قتل مرد خیاط در شعبه 84 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی باقری و چهار قاضی مستشار تحت محاکمه قرار گرفتند.
داماد و برادرزن پس از اینکه خانواده روح‌الله خواستار قصاص نفس آنان شدند، در جایگاه دفاع ایستادند و با ادعاهای تکراری خواستار عفو و بخشش شدند. بنابر این گزارش، پنج قاضی عالیرتبه جنایی وارد شور شده‌اند تا میزان مجازات این دو قاتل را مشخص کنند.
کد N812549

وبگردی