آفتاب

تأکید وزراء امور خارجه روسیه و اتریش بر توسعه روابط دوجانبه

تأکید وزراء امور خارجه روسیه و اتریش بر توسعه روابط دوجانبه

وزراء امور خارجه دو کشور روسیه و اتریش در مذاکرات امروز خود در روسیه بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، وزراء امور خارجه دو کشور روسیه و اتریش در مذاکرات امروز خود در روسیه بر گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه تأکید کردند.

الکساندر لوکاشویچ سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این باره گفت: در دیدار امروز سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه با سباستین کورتس همتای اتریشی خود در مسکو، وضعیت کنونی و مسائل مهم در روابط طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

کورتس که برای یک جلسه کاری دیروز به مسکو سفر کرده بود، امروز پیرامون بحران اوکراین و نقش سازمان امنیت و همکاری اروپا با همتای روسی خود به مذاکره پرداخت.

لوکاشویچ بر گفتگوهای طرفین درباره اتمام بحران اوکراین بر اساس توافق مینسک و جایگاه سازمان امنیت و همکاری اروپا تأکید کرد.

در زمینه مسائل بین المللی، لاوروف و کورتس درباره وضعیت خاورمیانه علی الخصوص تهاجم عربستان به یمن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لوکاشویچ درباره سطح روابط کشورش با اتریش گفت: اگرچه اتریش خط مشی اتحادیه اروپا را در قبال بحران اوکراین دنبال می کند، اما از مخالفان رویارویی بلندمدت با روسیه و تشدید تحریم ها علیه کشورش بوده است.

سباستین کورتس یک شب قبل از این دیدار در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری تاس گفته بود که اتریش هیچ جایگزینی را سودمندتر از گفتگو با روسیه به ویژه در زمان وقوع بحران ها ندانسته و گسترش روابط دوجانبه را زمینه ساز بهره مندی از فرصت های گسترده برشمرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه بر تمایل و عزم سران دو کشور روسیه و اتریش برای گسترش مناسبات در تمامی حوزه ها مخصوصاً توسعه مبادلات تجاری تصریح و دیدار رسمی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در ماه ژوئن سال گذشته از وین را در این راستا برشمرد.

تاس حجم روابط تجاری دو کشور در سال گذشته میلادی را ۴/۲ میلیارد دلار اعلام کرد.

کد N812411

وبگردی