آفتاب

بیل کلینتون از کمک‌های خارجی به بنیاد خیریه‌اش دفاع کرد

بیل کلینتون از کمک‌های خارجی به بنیاد خیریه‌اش دفاع کرد

بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا ضمن دفاع از کمک‌های خارجی که به بنیاد خیریه خانواده کلینتون اعطا می شود، تاکیدکرد، این بنیاد زمانی که همسر وی، هیلاری، وزیر امور خارجه بوده هیچ گونه پاداش متقابلی در ازای خدماتش دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه راشاتودی، پس از آنکه هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا کاندیداتوری خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 را اعلام کرد، فهرست حامیان مالی بنیاد خیریه خانواده کلینتون تحت بررسی دقیق قرار گرفت. چند روز پیش خانواده کلینتون اذعان کرد به اینکه در خصوص شفافیت تعاملات بنیاد خیریه آنها اشتباهی رخ داده است.

این اظهارات پس از آن اعلام شدند که سوء ظن‌های علیه کمک‌هایی که این بنیاد خیریه به ویژه در زمان وزارت امور خارجه هیلاری کلینتون از سال 2009 تا 2013 دریافت کرده بود، مطرح شد.

بیل کلینتون، رئیس جمهوری سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی نیوز گفت: از نظر من این کار وحشتناکی نیست که تلاش کنیم مردم ثروتمند کشورهایی که شدیدا در حال توسعه هستند را وادار کنیم پولشان را عاقلانه و به نحوی که به فقرا کمک کره و شرایط آنها را بهبود ببخشند، خرج کنند.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا در ماه مارس گزارش داد که بنیاد خیریه کلینتون از جانب برخی حامیان مالی نخبه‌ که روابط نزدیکی با دولت‌های خارجی و شرکت‌های دولتی داشته‌اند در زمان وزارت امور خارجه هیلاری کلینتون بالغ بر 68 میلیون دلار پول دریافت کرده است.

این در حالی است که خانواده کلینتون با رد این اتهامات گفته‌اند که کمک‌های مالی بخشی از فرآیند ساخت ائتلاف‌ها برای مقابله با ضرورتی ترین مسائل جهان بوده‌اند.

بیل کلینتون خاطرنشان ساخت: ما مسلما از دیگر کشورها پول دریافت میکنیم و برخی از این کشورها در خاورمیانه هستند.

وی افزود: کشور امارات متحده عربی به ما پول داده است اما آیا ما با هرکاری که آنها می‌کنند موافق هستیم؟ خیر. با این حال آنها به ما در مبارزه با گروه داعش کمک می‌کنند. نظر من این است که باید همه چیز را فاش کنیم و بگذاریم مردم قضاوت‌هایشان را انجام دهند.

انتهای پیام

کد N812347

وبگردی