آفتاب

نماینده قم: معلمان نباید مشکل معیشتی داشته باشند

نماینده قم: معلمان نباید مشکل معیشتی داشته باشند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات معیشتی معلمان باید پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، احمد امیرآبادی روز سه شنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه و 103 شهید فرهنگی استان قم که در باشگاه فرهنگیان برگزار شد با اشاره به جایگاه معلم در جامعه گفت: همه اقشار جامعه مدیون تلاش های علمی معلمان در طول زندگی خود هستند چرا که اگر معلمان نبودند جامعه در جهل غوطه ور بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکلات معیشتی معلمان باید پیگیری شود تا این قشر تنها در شغل معلمی بوده و دغدغه فکری برای معیشت نداشته باشند.

وی همدلی و همزبانی ملت و دولت را راهگشای حل مشکلات خواند و افزود: باید مسئولان به وحدت کلمه و همدلی توجه داشته باشند، در این زمینه نمایندگان مجلس نیز در جهت حل مشکلات مردم همزبانی و همدلی را در پیش گرفته اند.

وی تصریح کرد: مجلس در سال گذشته لایحه های مختلفی را در اولویت کار خود قرار داد که مهم ترین آن بودجه سال 94 و راهکارهای خروج از رکود و همچنین تنظیم مقررات دولتی بود از این رو نمایندگان مجلس در جهت تحقق این لوایح در دو تا سه شیفت فعالیت کردند که امید است این لوایح گامی در جهت رفع مشکلات تولید و اشتغال در جامعه باشد.

امیر آبادی با تاکید بر اهمیت معیشت فرهنگیان اظهار داشت: معیشت فرهنگیان یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس است که در اینباره باید معوقات فرهنگیان در سال 94 که بالغ بر 4 هزار میلیارد تومان است پرداخت گردد.

وی تصریح کرد: در جهت رفع تبعیض باید رتبه بندی معلمان در دستور کار قرار گیرد تا بتوان مطابق با سوابق و تحصیلات پرداخت ها را ساماندهی کرد البته این امر به معنای درجه دادن به افراد نیست.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از مناطق محروم مانند پردیسان باید از ظرفیت های لازم در مدارس استفاده کرد از طرفی از ظرفیت معلمان نمونه باید در نواحی مختلف بهره گرفت.

انتهای پیام

کد N812326

وبگردی