آفتاب

برنامه های ویژه ناو برای برگزاری رزمایش در مرزهای روسیه

برنامه های ویژه ناو برای برگزاری رزمایش در مرزهای روسیه

پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با همکاری کشورهای استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی در حال برگزاری چندین رزمایش مختلف در اروپا و همچنین نزدیکی مرزهای روسیه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سه رزمایش جداگانه از روز گذشته در اروپا آغاز شده که در این رزمایش ها هزارن نفر از نظامیان ناتو و کشورهای همپیمان با این سازمان شرکت دارند. 

علاوه بر این سه رزمایش ناتو قصد برگزاری چند رزمایش دیگر را نیز در ماه های آینده در نزیکی مرزهای روسیه دارد.

بر همین اساس در استونی بزرگترین رزمایش طول تاریخ این کشور در حال برگزاری است و در آن ۱۳ هزار نیروری نظامی شرکت دارند. این رزمایش که Siil-۲۰۱۵ نام دارد تا تاریخ ۱۵ می ادامه دارد و در آن علاوه بر نیروهای استونی نظامیانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، لیتوانی، لتونی، بلغارستان، لهستان، و هلند شرکت دارند. 

نظامیان امریکایی که به بهانه آموزش نیروهای استونیایی در این کشور مستقر شده اند تانک های جنگی «آبرامز» را نیز  در این رزمایش شرکت داده اند.

هر چند نیروهای نظامی لیتوانی در رزمایش استونی شرکت دارند اما خود کشور لیتوانی به تنهایی در حال برگزاری یک رزمایش است که در آن سه هزار نیرو شرکت دارند. 

علاوه بر این دو رزمایش، در کشور نروژ نیز ناتو و متحدانش رد حال برگزاری رزمایش سالانه «ضد زیردریایی» هستند. در این رزمایش پنج هزار نیرو از ۱۰ کشور عضو ناتو به همراه نیروهایی از کشور سوئد مشارکت دارند. 

این رزمایش ها در حالی در اروپا و در نزدیکی مرزهای روسیه برگزار می شوند که مسکو به شدت نگران تحرکات ناتو است. 

کد N812072

وبگردی