آفتاب
جزئیات دیدار عون و نصرالله:

نظام سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد/ تاکید بر تداوم ائتلاف و همپیمانی

نظام سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد/ تاکید بر تداوم ائتلاف و همپیمانی

دبیر کل حزب الله لبنان در دیدار با رئیس جریان ملی آزاد لبنان بر تداوم ائتلاف با این جریان تاکید و اعلام کرد که نظام سوریه هرگز سقوط نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشی جزئیات دیدار میشل عون رئیس جریان ملی آزاد لبنان و رئیس فراکسیون پارلمانی تغییر و اصلاح با سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان را منتشر کرد.

سید حسن نصرالله در این دیدار که روز پنجشنبه صورت گرفت و به مدت چهار ساعت و نیم طول کشید تاکید کرد که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و نظام این کشور هرگز سقوط نخواهد کرد زیرا سقوط اسد به مثابه سقوط حزب الله و محور بازدارندگی است.

وی با پرداختن به موضوع تشکیل اقلیم ها در سوریه گفت: ایده تشکیل اقلیم ها در سوریه همانند عراق تصمیم خطرناکی است. طرفین در این دیدار بر ائتلاف و همپیمانی میان حزب الله و جریان ملی آزاد لبنان تاکید کردند.

الاخبار لبنان نتایج گفتگوهای سید حسن نصرالله و میشل عون را بدین شکل مطرح کرده است:

۱- میشل عون تنها نامزد حرب الله لبنان برای ریاست جمهوری این کشور است و همواره در این زمینه از عون حمایت می کند.

۲- حزب الله لبنان مواضع میشل عون درباره انتخاب های نظامی و امنیتی را درک می کند و حتی مبنا و اسامی مورد نظر وی را تایید می کند.

۳- حزب الله از تمامی گزینه هایی که میشل عون به عنوان واکنش در برابر احتمال به تعویق افتادن پایان ماموریت افسران بلندپایه نظامی لبننان از جمله «جان قهوچی» نشان می دهد حمایت می کند اما در عین حال ترجیح می دهد موضع گیری در این زمینه با هماهنگی متقابل و در زمان بندی مناسب انجام شود.

کد N812031

وبگردی